19 دی: سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس اعلام کرد که از ۲۹ تیر علاوه بر روزهای یکشنبه،سه شنبه و پنج شنبه، روز دوشنبه نیز به روزهای پروازی ایران ایر از تهران به لندن و بر عکس اضافه خواهد شد.
طبق خبری که در کانال اطلاع رسانی سفارت ایران در لندن منتشر شده است، «از بیستم جولای پرواز های ایران ایر به لندن،از ترمینال شماره ۳فرودگاه هیترو انجام خواهد شد؛همچنین علاوه بر یکشنبه،سه شنبه و پنج شنبه،روز دوشنبه نیز به روزهای پروازی ایران ایر از تهران به لندن و بر عکس،اضافه خواهد شد.»
ایران از ابتدای دی ماه با شیوع ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان پروازهای خود را به لندن قطع کرد و بر اساس درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا پروازهای انگلستان تا آخر دی‌ماه ممنوع شد.
این ممنوعیت دوباره تمدید شد و سازمان هواپیمایی به تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی، خارجی و دفاتر فروش اعلام کرد که فروش بلیت تهران - لندن اعم از مستقیم و غیرمستقیم برای جلوگیری از شیوع کرونای انگلیسی، ممنوع است.
با رفع محدودیت‌های کرونایی در کشور انگلیس، پرواز به این کشور از ۱۶ اردیبهشت در روزهای یکشنبه و پنج‌شنبه هر هفته از سرگرفته شد.
به گفته مدیرکل روابط عمومی پرواز تهران-لندن در روزهای مقرر در ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) را ترک می‌کند و در ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه وارد فرودگاه لندن می‌شود.
بیشتر محدودیت‌های کرونایی که از ۱۶ دی ماه سال گذشته در پی شیوع افسارگسیخته کرونا در انگلیس اعمال شد، تاکنون رفع شده و تنها یک گام تا بازگشت اوضاع به شرایط عادی باقی‌مانده است. طبق نقشه راه دولت انگلیس، عمده محدودیت‌های کرونایی از دوشنبه اینده (۲۸ تیر) رفع خواهد شد

  • نویسنده :
  • منبع :