19 دی: رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه این کشور در حال گذار از شرایط خطرناکی است، از رهبر جریان صدر عراق خواست از تصمیم خود درباره انتخابات آتی عدول کند.

سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق از «مقتدی صدر»، رئیس جریان صدر این کشور خواست از تصمیم خود در ارتباط با انتخابات آینده صرف نظر کند. 

مقتدی صدر دیروز پنجشنبه اعلام کرد که جریان متبوعش در انتخابات پارلمانی آینده عراق مشارکت نخواهد کرد. 

عمار حکیم امروز جمعه در بیانیه‌ای کوتاه از صدر خواست از این تصمیم خود عدول کرده و به تلاش‌های ملی مشترک و خالی نکردن عرصه از توده‌های مردمی مهم و فعال در انتخابات ادامه دهد. 

رهبر جریان ملی حکمت عراق گفته این کشور از پیچی حساس و خطرناک در حال عبور است و باید از دموکراسی حافظت کرد؛ چرا که به تعبیر وی این تنها راه درمان ناکامی‌ها و تقویت نکات مثبت و انصاف در حق مردم است که خواهان تحقق حقوق قانونی خود هستند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز در واکنش به عدم مشارکت جریان الصدر در انتخابات آتی، گفت که عراق به همبستگی همه و انتخاباتی با رقابت شریف و بدون حذف دیگران نیاز دارد. 

او در حساب توییتری خود نوشت که جریان الصدر عراق به رهبری مقتدی الصدر یک طیف مهم در جامعه این کشور است و عدم مشارکت آن در انتخابات برای او غیرقابل تصور است.


پیش از این، مقتدر صدر، رهبر جریان صدر روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود، هرگز در انتخابات آتی عراق که قرار است دهم اکتبر برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.


  • نویسنده :
  • منبع :