19 دی: فیلم قهرمان به کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی برنده جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره فیلم کن امسال شد. ‏فرهادی جایزه خود را از دست الیور استون، کارگردان برجسته آمریکایی، دریافت کرد.
او پس از دریافت جایزه‌اش گفت: از همه افرادی که در اینجا حضور دارند به ویژه آقای اسپایک لی، جشنواره کن و آقای فرمو که با تمام مشکلات این جشنواره را برگزار کردند، سپاسگزارم و همچنین از گروهم که با تمام قلب خود با من کار کردند و تهیه‌کننده این کار الکساندر که سال‌هاست مانند دو دوست با یکدیگر کار می‌کنیم و خانواده‌ام که در همه لحظات زندگی درکنار من بوده‌اند، به ویژه دخترم که مرا ترغیب کرد تا این داستان را بسازم ممنونم.
فرهادی ادامه داد: الان که اینجا ایستاده‌ام به یاد ۳۶ سال پیش افتادم که بچه‌ای ۱۳ ساله بودم و در شهری که به دنیا آمدم با کمترین امکانات اولین فیلم کوتاه خود را ساختم. ۳۶ سال است که جز نوشتن و فیلم ساختن هیچ کاری نکرده‌ام.
این کارگردان در ادامه بیان کرد: با تمام محدودیت‌ها، فشارها، مشکلات و گرفتاری‌هایی که می‌توانست مرا از مسیری که داشتم، منصرف کند تا این فیلم‌ها را نسازم و شما آن‌ها را نبینید، اما به امید اینکه با هر فیلمی که می‌سازم پرسش‌هایی از شرایط تلخ اجتماعی اطرافم را در فیلمم با تماشاگران به اشتراک بگذارم و با فکر کردن آن‌ها به یک راه حلی برسم، باز ادامه دادم و امیدوارم بتوانم باز هم با همه فشارها و مشکلات ادامه بدهم چون ایمان دارم یکی از مهمترین راه‌های نجات کشورم آگاهی‌بخشی است.
فرهادی پیش از این، جایزه بهترین فیلمنامه این جشنواره را با «فروشنده» کسب کرده بود.


  • نویسنده :
  • منبع : ایلنا