19 دی: سخنگوی سازمان هواپیمایی از واکسینه شدن کادر پروازی ایرلاین های داخلی خبر داد و گفت: خلبان ها به دلیل حضور در سیمیلاتور (شبیه ساز پروازی) الزام در واکسینه شدن داشتند.
محمد ذیبخش در گفت وگو با ایلنا درباره واکسینه شدن کادر پروازی ایرلاین‌ها داخلی اظهار داشت: خلبان‌ها به دلیل حضور در سیمیلاتور (شبیه ساز پروازی) الزام در واکسینه شدن داشتند و باید در اولویت قرار می‌گرفتند، در غیر این صورت امکان پرواز نداشتند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای مهمانداران هم واکسن تامین شده، گفت: برای مهمانداران هم واکسن تامین شده و کادر پروازی فارغ از گروه سنی در حال واکسیناسیون هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تمام اقدامات برای واکسینه شدن کادر پرواز از طریق انجمن شرکت‌های هواپیمایی پیگری و انجام شده است، ادامه داد: البته سازمان هواپیمایی هم مکاتباتی با وزارت بهداشت داشت و وزارت بهداشت هم با این موضوع مخالفتی نکرد اما انجمن به صورت صنفی وارد شد و با انسجامی که داشتند توانستند واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی افزود: هنوز وزارت بهداشت پاسخی به مکاتبات سازمان هواپیمایی نداده است و بحث واکیسنه شدن عوامل پرواز از طریق انجمن و مدیران ایرلاین‌ها دنبال و اجرا شد. البته وزارت بهداشت به سازمان هواپیمایی در این باره قول مساعد داده است.

ذیبخش تاکید کرد: به طور قطع شیوع ویروس کرونا تبعات بسیار زیادی در صنعت هوایی داشته و انتقال این ویروس بین کادر پروازی در تمام برنامه‌های پروازی خلل ایجاد می‌کند.   

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: معتقدم تمام عوامل حمل و نقل عمومی باید در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند انسجام صنفی شرکت‌های هواپیمایی قوی بود و توانستند برای کادر پرواز واکسن تامین کنند و این امکان باید برای سایر عوامل حمل و نقل عمومی هم ایجاد شود چراکه انها هم در خط مقدم در ارتباط با آحاد مردم هستند.  

  • نویسنده :
  • منبع :