19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: وضعیت کرونا در بیمارستان‌های قم به‌شدت در حالت اوج بیماری قرار گرفته و متاسفانه تخت‌های بیمارستانی نیز در حال تکمیل ظرفیت می‌باشد.
به گزارش روز جمعه از روابط عمومی علوم پزشکی قم، در پی شدت گرفتن ویروس کرونا در این استان، جلسه فوق العاده ستاد کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم به ریاست محمد رضا قدیر رئیس علوم پزشکی قم و با حضور معاونان دانشگاه و روسای بیمارستان‌های استان برگزار شد.
بر اساس این گزارش قدیر در این جلسه شبانه گفت: وضعیت در بیمارستان‌ها به‌شدت در حالت اوج بیماری قرار گرفته و متاسفانه تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است.
وی افزود: به‌رئیسان بیمارستان‌ها در این خصوص تاکید می‌شود بیماران در سطح شهر جهت پذیرش سرگردان نشوند.
رئیس علوم پزشکی قم بیان داشت: موضوع اکسیژن و تامین برق و پایش تاسیسات بیمارستان ها به‌صورت جدی دنبال شده و در حال مدیریت هستیم و کپسول اکسیژن کمکی نیز در بیمارستان ها موجود است.
قدیر بیان کرد: سلامت بیماران غیرکرونایی نیز برای ما مهم است و از این رو برنامه‌ریزی های لازم را به‌عمل آوردیم.
وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :