19 دی: استاندار قم با اشاره به‌ اینکه واکسیناسیون کرونا مطابق سند ملی واکسیناسیون کرونا در حال انجام است، گفت: امر واکسیناسیون باید در میان گروه‌های مختلف سِنی بیشتری در این استان توسعه پیدا کند.
بهرام سرمست روز شنبه در بازدید از مرکز واکسیناسیون کرونا در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: واکسیناسیون کرونا در قم بر اساس سند ملی آغاز و مرحله نخست واکسیناسیون گروه‌های هدف نیز به‌اتمام رسیده و مرحله دوم هم درحال انجام است.

وی در ادامه افزود: درخواست ما از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که گروه‌های ۵۵ سال به‌بالا و حتی ۵۰ سال به‌بالا را نیز در دستور کار قرار بدهند.

استاندار قم اضافه کرد: کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند نیز باید تشویق شوند که واکسن را دریافت کنند.

وی اهتمام صدا و سیما و شورای اطلاع رسانی استان به‌ترغیب مردم به‌ واکسیناسیون را ضروری خواند و بیان داشت: باید بتوانیم بر اساس سهمیه‌ای که در اختیار استان قرار دارد، کار تزریق واکسن را انجام دهیم.

سرمست تأکید کرد: مردم به‌سهولت و بدون اینکه تجمعی باشد، طبق زمان بندی صورت گرفته در مراکز واکسیناسیون حضور پیدا کنند.

وی در ادامه توسعه مراکز واکسیناسیون را نیز ضروری دانست و گفت: اگر نیاز باشد، در مناطق نیروگاه و شهرک پردیسان مراکزی را تجهیز کنند و واکسیناسیون انجام شود و پیگیری‌های لازم برای واکسیناسیون قشرهای پرخطر و آسیب پذیر نیز صورت بگیرد.

استاندار قم تصریح کرد: نگاه ما استفاده حداکثری از سند ملی واکسیناسیون است که بتوانیم در نخستین فرصت با بهره‌گیری از بیشترین سهمیه، افراد بیشتری از جامعه هدف را مورد واکسیناسیون قرار دهیم.

از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم بیش از ۹۹ هزار دُز واکسن تزریق شده‌است.
  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا