۱۹ دی: معاون توان‌بخشی بهزیستی قم با بیان اینکه ۴۰۶ نفر ضایعات نخایی در قم داریم، گفت: سال گذشته هزار و ۱۵۰ پرونده توان‌بخشی به این حوزه اضافه شد.
محمدعلی مقدم خواه در گفت وگو با ۱۹ دی با بیان اینکه طی سال گذشته هزار و ۱۵۰ پرونده توان‌بخشی به این حوزه در قم اضافه شد، اظهار کرد: کمک هزینه وسایل توان‌بخشی به دو هزار و ۴۲۴ مددجو پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۴۰۶ نفر ضایعات نخایی در قم داریم، گفت: این افراد ماهانه ۶۱۰ هزار تومان کمک هزینه و ۱۰۰ هزار تومان برای کمک هزینه لوازم بهداشتی را دریافت می‌کردند که از ابتدای سال جاری یک میلیون تومان حق پرستاری و ۳۰۰ هزار تومان کمک هزینه لوازم بهداشتی به آنان تعلق می‌گیرد.

معاون توان‌بخشی بهزیستی قم بیان کرد: مجموع افراد تحت پوشش حوزه توان‌بخشی هفت هزار و ۱۵۶ نفر هستند؛ سه هزار و ۵۰۰ نفر هم در نوبت هستند که طی هفته گذشته ۲۵۰ نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: افزایش مستمری از هر نفر ۶۸ هزار تومان به ۳۵۰ هزار تومان افزایش یافت و برای خانواده پنج نفره به بالا مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مقدم‌خواه بیان کرد: برای ۶۱ معلولی که مشکل متابولیک دارند ماهانه ۱۰۰ هزار تومان کمک هزینه تغذیه و ۲۰۰ هزار تومان هزینه درمان واریز می‌شود.

وی گفت: ۹۳۱ نفر هزینه ایاب و ذهاب دریافت کردند که قرار است به صورت کارت تردد در اختیار آنان قرار گیرد.

معاون توان‌بخشی بهزیستی قم گفت: ۱۷ هزار و ۷۰۰ کارت معلولان صادر شده که به دلیل شرایط کرونایی مهلت آن تا یک سال تمدید شده است.

وی اظهار کرد: ۲۰۰ مددجوی بهزیستی قم دانشجوی دانشگاه آزاد هستند که از سال گذشته شهریه آنان پرداخت می‌شود و از سال ۹۹ مقرر شد که کمک هزینه دانشگاه فرزندان سرپرست خانوار معلولان هم پرداخت شود.

مقدم‌خواه بیان کرد: ۱۱ مددجوی بهزیستی هم از خدمات مناسب سازی خودرو استفاده کردند و ۴۵ معلول از پلاک ویژه معلولان برخوردار شدند.

۵۸ فرزند معلول برای نگهداری از والدین از سربازی معاف شدند

وی گفت: ۵۸ نفر از فرزندان معلولان به منظور نگهداری از معلولان پدر یا مادر یا معلول داشته باشند از امتیاز معافیت سربازی برخوردار شدند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی قم بیان کرد: ۱۰۰ مددجو قبل از دریافت تسهیلات، از خدمات مشاوره و آموزشی شغلی استفاده کردند.

وی گفت: حق پرستاری خانواده محور نیز توسط این معاونت اجرا شد که طی آن از ۱۵۱ نفر به ۲۷۰ نفر معلول افزایش پیدا کرد و مبلغ آن از ۲۵۰ به ۶۱۰ هزار تومان در ماه افزایش پیدا کرد.

مقدم خواه خبر داد: ۶۳۰ نفر از کمک هزینه تحصیلی بهره‌مند شدند و سال گذشته چهار معلول با استفاده از سهمیه سه درصد در آموزش و پرورش استخدام شدند.

وی گفت: کاهش مالیات ۵۰ درصدی که به معلولیت‌های شدید تعلق می‌گیرد برای ۴۸ مددجو اعمال شد.

معاون توان‌بخشی بهزیستی قم با بیان اینکه از ابتدای تیرماه افزایش یارانه ۷۳ درصدی مراکز را داشتیم، گفت: ۲۰ مرکز شبانه روزی و فعالیت‌های در منازل در قم فعال است ۱۴۰۰ مددجو از خدمات آن استفاده کردند و رشد ۸۱ درصدی یارانه را برای این مددجویان داشتیم.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی یک مرکز کار درمانی-گفتار درمانی در جعفریه از دیگر اقدامات بود که قصد داریم برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این مرکز را راه‌اندازی کنیم.

مقدم خواه افزود: تفاهم نامه با هشت مرکز و کلینیک کاردرمانی- گفتاردرمانی منعقد شد که ۱۳۵ میلیون تومان برای سال گذشته پرداخت شد و امسال قول دو برابر شدن آن را از سوی مرکز دادند.

وی گفت: ۱۹ نفر از کاشت حلزون استفاده کردند و برای ۳۴ مورد از مددجویان کاشت حلزون و تأمین قطعات آن انجام شد.

پرداخت بیش از هزار هزینه معیشتی به مددجویان

معاون توان‌بخشی بهزیستی قم گفت: ۱۵۱۸ کمک هزینه معیشتی به مددجویان سه دهک پایین جامعه به مبلغ ۴۸۰ هزار تومان هر سه ماه یک‌بار پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: موفقیت در تئاتر معلولان در مشهد و ۱۲ عنوان برتر کسب رتبه‌های برتر معلولان استان از دیگر دستاوردهای مددجویان بهزیستی قم بود.

  • نویسنده :
  • منبع :