معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد ۸ کشور متقاضی کیتهای ایرانی تشخیص کرونا هستند.

به گزارش مهر، مهدی قلعه‌نوی رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: نمونه کیت‌های تشخیصی تولید داخل به سایر کشورها ارسال شده و در صورت رفع برخی موانع، بازار این کیت‌ها را در دنیا توسعه می‌دهیم.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: دو نوع کیت تشخیصی ایرانی به مرکز درپ در پاکستان ارسال شده است و به زودی هماهنگی‌ها برای خرید این کیت‌ها صورت می‌گیرد.

وی کشور فیلیپین را هدف دیگر کیت‌های ایرانی معرفی کرد و گفت: دو نوع از کیت‌های تشخیصی IGG و IGMایران به مرکزDOH در فیلیپین هم ارسال شده است تا پس از مثبت بودن جواب تست‌ها، این کیت‌های ایرانی به کشور فیلیپین هم صادر شود.

وی افزود: کشورهای هند، نیجریه و ارمنستان از دیگر مقاصد صادراتی کیت‌های تشخیص کرونای ایرانی هستند. همه این کشوها درخواست خرید از ایران را دارند اما برخی موانع مانند بسته شدن مرزها و فرودگاه‌ها کار خرید و ارسال نمونه‌ها را سخت کرده است.

به گفته قلعه‌نوی، قطر، گرجستان و سوریه هم به زودی به لیست کشورهای هدف ارسال این کیت‌ها افزوده می‌شود.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: کشور ترکیه هرگونه واردات از دیگر کشورها به خاک خودش را ممنوع کرده است؛ اما در تلاش هستیم تا دولت این کشور را هم به خرید کیت‌های تشخیصی کرونای دانش‌بنیان‌ها ترغیب کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع : مهر