19 دی: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسبت به آنچه نفوذ دشمن در برخی از لایه‌های فرهنگی کشور، خواند، هشدار داد.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار جمعی از شورای ورزش و جوانان نهاد نماز جمعه و فعالان فرهنگی استان قم، لزوم مقابله با دشمن در امور فرهنگی را جزء اولویت‌ها برشمرد و نفوذ دشمن در فضاهای فرهنگی کشور را امری بسیار مهم ارزیابی نمود که نباید حتی لحظه ای از آن غفلت کرد.
گفت: دشمن اکنون در لایه‌هایی که کسی فکرش را نمی‌کند نفوذ کرده و با پول و امکانات جمهوری اسلامی، علیه ایران و انقلاب فعالیت می‌کند و این خیلی دردناک است.
حسینی بوشهری: مراقب نفوذ فرهنگی دشمن باشیم
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بدون توضیح بیشتر افزود: اگر راهکار صحیحی نیندیشیم و هدایت اجتماع را فراموش کنیم مردم آرام‌آرام به فضایی که توسط دشمن ایجاد شده است؛ عادت می‌کنند و دیگر برای جبران آن فرصتی باقی نمی ماند.
به باور وی، امروز فضا با اوایل انقلاب خیلی متفاوت است، آن روزها اگر کسی امر به‌ معروف می‌کرد ده‌ها نفر به کمک او می‌آمدند اما اکنون استقبالی که از افراد غیرموجه می‌شود از یک بانوی محجبه یا یک جوان متدین نمی‌شود.
وی کار فرهنگی را یک کار تدریجی و مستمر دانست و به روش پیامبر اسلام (ص) در ابتدای دعوت خود به اسلام اشاره کرد که حضرت توانست با تکیه بر اخلاق، افراد با ایمانی را در طی این مدت تربیت کند که در مقابل قدرت ها و دشمنان داخلی و خارجی آن زمان ایستادگی نمایند.
امام‌جمعه قم با اشاره به این واقعیت که جامعه الگو پذیر است افزود: با اصلاح و تربیت افرادی که الگوی جامعه محسوب می شوند، بقیه نیز خودبه‌خود تاثیر می‌پذیرند و زمینه اصلاح جامعه فراهم می شود.
حسینی بوشهری به عدم استفاده صحیح از ظرفیت‌های فرهنگی در دسترس اشاره کرد و افزود: متولیان امور فرهنگی از این ظرفیت‌ها خوب استفاده نمی‌کنند. بسیاری از ظرفیت‌ها شناسایی نشده است و از سایر ظرفیت‌ها نیز به‌درستی استفاده نمی‌شود.
وی گفت: در شرایطی که این همه تبلیغات منفی به جامعه تزریق می‌شود، جوانانی دغدغه مند، پرشور، علاقه‌مند و پاک‌دل نیز هستند که می‌توانند تحولی شگرف و البته دست‌یافتنی در عرصه فرهنگی ایجاد کنند.
امام‌جمعه قم در ادامه با بزرگداشت عید سعید غدیر قم و ضرورت پرداختن به این روز بسیار مهم و با اشاره به ظرفیت‌های موجود خاطرنشان کرد: نباید مرعوب تبلیغات دشمن شویم. امیرالمؤمنین علیه‌السلام، می‌فرمایند:« لاتستوحشوا فی طریق الهدی لقلة اهله» یعنی حتی زمانی که مجموعه­­ شما کوچک است و به‌ چشم نمی‌آید، با جدیت کار کنید. حال ما که در نظامی با این قدرت و عظمت و در زیر چتر هدایت مقام معظم رهبری به سر می بریم؛ - که وزیر خارجه اسبق آمریکا گفته بود: گاهی ما در رابطه با منطقه غرب آسیا، ماه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم ولی با یک سخنرانی رهبر ایران هر چه بافته‌ایم پنبه می‌شود- نباید در زمان کنونی این ‌چنین منفعلانه عمل کنیم.
وی اضافه کرد: جنگ کنونی، جنگ اراده‌هاست و در چنین جنگی مهم‌تر از امکانات مادی بحث اراده است. وی در ادامه با اشاره به اراده پولادین ملت ایران و نگاه بلند و اراده حضرت امام خمینی (قدس سره) در ابتدای انقلاب گفت: اکنون ظرفیت به‌ طریق ‌اولی بیش‌تر از زمانی است که در مقابل طاغوت قرار داشتیم گرچه به قول میرزای شیرازی: دشمن تا دیروز از جایگاه و توانایی‌های ما شناختی نداشت اما اکنون با شناختی که از ما پیداکرده توطئه‌های بیشتری خواهد اندیشید.

  • نویسنده :
  • منبع :