19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به آخرین وضعیت کووید۱۹ در این استان گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت منتهی به ششم مرداد ماه جاری، ۹ شهروند قمی به دلیل ابتلا به کروونا جان خود را از دست دادند.
به گزارش عصر چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در گفت و گویی افزود: در شبانه روز گذشته ۱۵۵ بیمار با علائم کرونا پذیرش شدند ضمن اینکه ۱۴۴ بیمار جدید نیز در مراکز درمانی قم بستری شدند.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۹۰ بیمار با بهبود شرایط از مراکز درمانی قم ترخیص شدند.
قدیر، کل بیماران بستری در مراکز درمانی قم را  ۶۹۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۲۵ بیمار بدحال در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی قم تحت درمان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۲۵۸ تست کرونا در این استان انجام شده است که از این تعداد جواب ۵۳۵ تست مثبت بود.
قدیر با اشاره به آخرین روند واکسیناسیون کرونا در این استان گفت: تا کنون ۱۱۴ هزار و ۸۲۹ دز واکسن به گروه های هدف اعلام شده وزارت بهداشت در این استان تزریق شده است که این روند با شتاب ادامه دارد.
وضعیت کرونایی استان قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :