معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اختصاص بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تهیه مواد ضدعفونی‌کننده در مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

مهرزاد حمیدی در نشست تخصصی دفتر سلامت این وزارتخانه به عملکرد دبیرخانه کمیته آموزش‌وپرورش در مدیریت کرونا اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در راستای سلامت دانش‌آموزان، نقش آموزش سلامت در پلت فرم شبکه شاد، پیگیری سلامت کارکنان، پویش‌های بهداشتی سفیران سلامت در ایام عید و هفته سلامت، رصد و هدایت استان‌ها در سامانه نظارت و اختصاص بودجه ۱۰۰ میلیاردی برای تهیه مواد ضدعفونی‌کننده، شوینده‌ها و صابون مایع از اقدامات مهم این وزارتخانه است.

وی تأکید کرد که این ظرفیت نشان داد در تهدید کرونا می‌توان فرصتی برای تحول آموزش سلامت دانش‌آموزان و به دست آوردن مطالبات حوزه آموزش سلامت دانش‌آموزان و پیگیری در مراجع تخصصی باشد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مدیریتی و اجرایی دفتر سلامت در این بستر، به مطالعات و مطالبات کارشناسی پرداخته شدتا پیگیری‌های قانونی و حقوقی مؤثر و اثربخشی را منتج شود.

در ادامه این نشست کارشناسان حوزه سلامت نیز به ارائه نظرات پرداختند و مواضع موجود و دغدغه‌های حوزه برنامه‌های سلامت مدارس و نیروهای تخصصی بهداشت را مطرح کردند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا