19 دی: رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع از انجام اولین عملیات اطفای حریق در جنگل های ترکیه توسط نیروهای مسلح ایران در آن کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خلبان محمد مهدی نوری آل آقا افزود: عصر شنبه تیم عملیات اطفای حریق و هواپیمای آتش نشان طراحی شده به دست متخصصین جوان ایرانی با ظرفیت ۴۰ تن آب در شهر مولا ترکیه حضور یافت.
وی به افزایش  آتش با وزش بادهای منطقه ای و گسترش آتش به مناطق دیگر اشاره کرد و گفت: با هماهنگی های به عمل آمده امیدواریم با اضافه نمودن ظرفیت دو بالگرد دیگر در روزهای آتی به منطقه، بتوانیم به اطفای حریق مناطق بیشتر و جلوگیری از پیشرفت آتش کمک نماییم.
رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه خلبانان و تیم تخصصی اعزامی با علاقه و اعتقاد خالصانه به انجام عملیات مشغول هستند، گفت: کیفیت حضور تیم ایرانی، کار را نسبت به دیگر تیم‌های اعزامی از کشورهای همسایه متمایز می‌کند واین افتخار ایرانی و ایران است.
به رغم گذشت بیش از ۴۸ ساعت از آغاز حریق در جنگل های مناطق مختلف غرب، جنوب غرب و برخی مناطق جنوبی ترکیه نیروهای اطفای حریق هنوز موفق به کنترل این آتش سوزی ها در برخی مناطق نشده اند.
در این آتش سوزی ها تاکنون صدها هکتار از اراضی جنگلی نابود شده و حریق در برخی شهرهای همانند ماناوگات موجب از بین رفتن ده ها واحد مسکونی شده است.
بر اثر این آتش سوزی تاکنون دستکم چهار نفر جان خود را از دست داده اند ولی به گفته مسئولان احتمال افزایش تلفات جانی وجود دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :