19 دی: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: در راستای ارتقاء سلامت فرهنگیان و بسترسازی برای شروع سال تحصیلی پیش رو، مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا ویژه فرهنگیان استان قم از امروز یکشنبه ۱۰ مردادماه طی مراسمی آغاز به کار کرد.
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم گفت: این مرکز با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم در چهار لاین تزریق از امروز شروع به کار کرده و انتظار می‌رود با استقبال فرهنگیان، روند تزریق واکسن در این گروه شغلی ۱۴ روز به طول انجامد.
 کارشناس مسئول سلامت نوجوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این آیین گفت: شروع این واکسیناسیون از فرهنگیان ناحیه ۲ با بیش از سه هزار نفر کارکنان، اعم از نیروهای رسمی و آزاد شاغل در مدارس غیردولتی و نیروهای حق‌التدریس، که به‌صورت ناحیه‌ای به این مرکز فراخوانده می‌شوند، می‌باشد.
پروین خواجات افزود: این مرکز واقع در میدان روح‌الله جنب دبیرستان امام صادق(ع)، ورزشگاه شهید امجدی تجهیز شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از هرگونه تجمع و ایجاد نظم و صیانت از سلامت جامعه فرهنگی، افراد بدون اعلام قبلی به مراکز مراجعه نکنند، بلکه بر اساس نوبت‌دهی که از قبل اعلام یا از طریق پیامک توسط اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم به آن‌ها ارسال می‌شود، در محل واکسیناسیون حضور داشته باشند.
وی بیان کرد: واکسن به‌صورت روزانه توسط مرکز بهداشت استان قم بر اساس نوبت‌های اعلام شده در اختیار این مرکز قرار می‌گیرد و عوامل اجرایی، خدماتی و واکسیناتورها در این مرکز در ۲ نوبت صبح و عصر به فرهنگیان خدمت رسانی می کنند.
این مراسم با حضور استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد.

  • نویسنده :
  • منبع :