عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفت:‌ رسانه ملی به خاطر انتقادات و ایراداتی که به فیلم‌نامه و همچنین دیالوگ‌های سریال «پایتخت ۶» وارد شده بود به رسانه ملی تذکر داد تا در سریال‌های بعدی از تکرار آن جلوگیری شود.

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست روز دوشنبه شورای نظارت بر صداوسیما گفت: شورای نظارت بر صداوسیما در نشست امروز خود برنامه‌های پخش شده در ایام نوروز را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد و گزارش خود را به سازمان صداوسیما ارسال کرد.

وی افزود: در جریان این بررسی انتقاداتی به برنامه‌های صداوسیما وارد دانسته شد که از جمله آن ایرادات این بود که در برنامه‌ عید نوروز به جای دعوت از قهرمانان حوزه سلامت و کادر زحمتکش درمان دعوت از سلبریتی‌ها در برنامه‌ها غلبه داشت و به خاطر همین موضوع به سازمان صداوسیما تذکر داده شد. 

عضو شورای نظارت بر صداوسیما اظهارداشت: همچنین در این زمینه انتقادات کارشناسان به سریال‌ها نیز مطرح و برای رفع ایرادات آنها به صداوسیما تذکر داده شد. 

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در مورد سریال پایتخت ۶ به فیلم‌نامه آن ایراد وارد شد و دیالوگ‌های این سریال نیز دارای ایرادات و مغایر با شئون اجتماعی بود که این مسئله به سازمان صداوسیما تذکر داده شد تا در سریال‌های بعدی از تکرار این موارد جلوگیری شود. 

وی افزود: دیگر سریال‌های پخش شده در ایام نوروز نیز از نظر کیفیت دارای ضعف بود و ایراداتی به آن وارد دانسته شد. 

عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفت: در طول روزها و هفته‌های گذشته دبیرخانه شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با سازمان بازرسی جلساتی را برگزار کرد که مقرر شد شورای نظارت بر سازمان صداوسیما برای کار خود از ظرفیت نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی و دیوان محاسبات استفاده کند. 

قاضی‌زاده در پایان گفت: برهمین اساس مقرر شد تا کارگروه مشترکی بین دبیرخانه شورا و سازمان بازرسی برای این منظور تشکیل شود.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس