19 دی: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تایید رای مردم در انتخابات با اعتبار جایگاه ولایت فقیه انجام می پذیرد، به‌این معنا که پیشوا و امام جامعه اسلامی، مُهر صحت بر رای مردم زده و آن را تنفیذ می‌نماید.
به گزارش سه‌شنبه شب مرکز خبر حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در پاسخ به‌سوالی مبنی بر اینکه که چرا پس از انتخاب رئیس جمهور از سوی مردم، رهبر معظم انقلاب باید این انتخاب را تنفیذ نمایند، اظهار داشت: تنفیذ حکم رئیس جمهور از سوی رهبر انقلاب از جمله مسائلی است که در قانون اساسی پیش بینی شده است.
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: تنفیذ به‌اعتبار جایگاه و نقشی است که مطابق با قانون اساسی برای رهبر در نظام اسلامی تعیین شده و به‌غیر از رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه نیز از سوی ایشان نصب می‌شود.
امام جمعه موقت قم در پایان بیان کرد: تایید رای مردم در انتخابات با اعتبار جایگاه ولایت فقیه انجام می پذیرد، به‌این معنا که پیشوا و امام جامعه اسلامی، مُهر صحت بر رای مردم زده و آن را تنفیذ می نماید.
مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری روز سه‌شنبه با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسوولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزار شد.

  • نویسنده :
  • منبع :