19 دی: رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دفاتر معاملات املاک حق تنظیم مبایعه نامه یا قرارداد پیش فروش آپارتمان را ندارند و این امر، وظیفه دفاتر اسناد رسمی است.
ناصر عتباتی در جلسه بررسی وضعیت اجرای قانون پیش فروش ساختمان و آپارتمان و مشکلات اجرایی آن در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بنگاه‌های املاک فقط می‌توانند کارهای ابتدایی و مشاوره را ارائه کرده و کار اصلی در دفاتر اسناد رسمی صورت می‌پذیرد. 
وی ادامه داد: برای پیش فروش آپارتمان حق تبلیغ هم وجود ندارد ولی متاسفانه دیده می شود هنوز مالکیت زمین تثبیت نشده است، واحدهای بدون وجود خارجی به فروش رفته اند و مشکلات بعدی برای مردم به وجود می آید.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: یکی از درگیری های دستگاه قضایی، پیش فروش آپارتمان است که متاسفانه نظارت دقیقی به اجرای این قانون انجام نمی گیرد که موجب نارضایتی مردم می شود.
عتباتی بیان کرد: قانون پیش فروش یک متولی دارد و آن اداره راه و شهرسازی در هر استان است.
وی ادامه داد: پیش فروش‌هایی که در بنگاه‌های املاک انجام شده، ناقص و دارای ایرادهای قانونی بوده که در مقام عمل مشکلات عدیده را برای مردم ایجاد می کنند به همین دلیل از مسوولان به نظارت بنگاههای املاک می‌خواهیم به جد این موضوع را پیگیری و اقدامات پیشگیرانه را معمول کنند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا