19 دی: رئیس هیات کوهنوردی استان مرکزی گفت: وقوع حادثه برای کوهنورد اراکی در قله پوبدا در قرقیزستان، قطعی است.
سیامک رضایی رئیس هیات کوهنوردی استان مرکزی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: حادثه ای که اتفاق افتاده است را یک تیم اوکراینی تایید کرده ولی موضوع فوت احتمالی این کوهنورد هنوز تایید نشده و ما فعلا در انتظار اخبار موثق در این خصوص هستیم و امیدواریم که او زنده باشد.
وی با تاکید بر اینکه وقوع حادثه برای این کوهنورد امری قطعی است که فدراسیون آنرا تایید کرده است، افزود: از آنجاکه هنوز مسئولان نتوانسته اند با نفراتی که بالای کوه همراه این کوهنورد بوده اند تماس حاصل کنند و آنان هنوز بازنگشته اند، منتظر بازگشت این افراد هستند تا بتوان از آنها اطلاعاتی دریافت کرد.
رضایی گفت: یک تیم اوکراینی در کمپ های پایین تایید کرده است که آدینه از یال سمت چین سقوط کرده است ولی از آنجاکه این افراد خارجی هستند و شاید شناختی روی نفرات نداشته باشند، فدراسیون هنوز تاییدیه در خصوص فوت این کوهنورد به ما نداده است، ولی از پنجشنبه شب گذشته خبری از او نیست.
وی افزود: پنجشنبه شب گذشته، تیم ۵ نفره آنها قصد صعود کرده اند که گویا مهری جعفری بین کمپ های ۲ و ۳ حادثه می بیند و برای رضا آدینه نیز بعد از کمپ ۵ حادثه رخ می دهد. یکی از آنها نیز گمشده بود که گویا خوشبختانه پیدا شده و در مسیر بازگشت است.
رضایی افزود: آدینه برای این صعود، در یک تور متعلق به یکی از شرکت های فعال در عرصه برگزاری تورهای کوهنوردی حضور یافته است. در این تورها ورزشکارانی از کشورهای مختلف حضور پیدا می کنند که در تیمی که رضا آدینه حضور داشته، کوهنوردانی از دیگر استان های کشور و برخی کشورهای دیگر نیز حضور داشته اند. علی سلیمانی دیگر کوهنورد اراکی نیز در این تیم حضور داشته که با این تیم صعود کرده بود ولی پس از صعود به یک قله، هفته گذشته به کشور بازگشته است.
به گفته وی، مهری جعفری دیگر کوهنورد ایرانی ساکن انگلیس نیز در این صعود حضور داشته که متاسفانه سقوط کرده و فدراسیون انگلیس بدنبال بازگرداندن پیکر اوست.
وقوع حادثه برای کوهنورد اراکی در قله پوبدا قطعی است
رضایی با بیان اینکه منتظریم جواب های موثقی درخصوص وضعیت آدینه بگیریم، افزود: فدراسیون، هماهنگی هایی انجام داده است که شرپاهایی برای بررسی منطقه اعزام شوند، همچنین هماهنگی هایی انجام شده که بالگرد در منطقه پرواز کند و بازدید انجام دهد تا به یقین برسیم که این حادثه منجر به فوت شده است یا خیر.
وی با بیان اینکه فدراسیون حادثه را تایید کرده است، افزود: حادثه های هیمالیانوردی بسیار سنگین است، از طرفی، مسیری که آدینه در آن حرکت کرده نیز بسیار سخت و فنی است و آرزو می کنیم که حادثه ای که برای او رخ داده منجر به فوت نشده باشد و در حال حاضر منتظر تاییدیه فدراسیون هستیم.
رضایی اظهار کرد: آدینه یک کوهنورد با تجربه و قوی است و امیدواریم این تجربه به او کمک کند و به سلامت به کشور بازگردد.

  • نویسنده :
  • منبع :