19 دی: سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: استعفای علیرضا زاکانی تقدیم هیات رییسه شده است و این استعفا در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
سید نظام‌الدین موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: استعفای علیرضا زاکانی تقدیم هیات رییسه شده است. بررسی استعفای زاکانی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: این استعفا ابتدا در جلسه مجلس اعلام وصول می‌شود و سپس در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
موسوی تصریح کرد: براساس آیین‌نامه مجلس ابتدا تقاضای استعفا در جلسه علنی قرائت می‌شود و سپس شخص متقاضی استعفا یا یک نماینده دیگر که تعیین می‌کند حداکثر به مدت نیم ساعت از استعفا دفاع می‌کند. بعد مخالف یا مخالفین هم ۳۰ دقیقه اظهارنظر می‌کنند و در نهایت پس از رأی‌گیری چنانچه درخواست استعفا تصویب شود، از طریق رییس مجلس به وزیر کشور اعلام می‌شود.
 موسوی همچنین گفت: هنوز لیست وزیران پیشنهادی به مجلس ارائه نشده است.
به گزارش ایرنا علیرضا زاکانی در جلسه روز گذشته با کسب ۱۸ رای اعضای شورای شهر ششم تهران بعنوان شهردار تهران انتخاب شد.
زاکانی درباره استعفای خود از نمایندگی مجلس شورای اسلامی هم گفت: چهارشنبه گذشته که رای استمزاجی اعضا اعلام شد، استعفایم را تقدیم رییسه مجلس کردم و طبق آیین نامه داخلی باید هفته اول بعد از استعفا در تریبون مجلس قرائت و به بحث نمایندگان گذاشته شود.
شهردار منتخب شورای شهر تهران تاکید کرد که امروز باید استعفای من اعلام وصول شود، تا الزام آن مشخص شود.

  • نویسنده :
  • منبع :