19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با اعلام آخرین وضعیت وضعیت کووید۱۹ در این استان گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت منتهی به نوزدهم مرداد ماه، ١٧ بیمار مبتلا به کرونا جان دادند و این آمار بحران در قم را نشان می‌دهد.
به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در گفت و گویی اظهار داشت: در این مدت ١۶۴ بیمار با علائم کرونا پذیرش و ١۴۴ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی قم بستری بستری شدند.
وی با بیان اینکه ١۴٩ بیمار با بهبود شرایط از مراکز درمانی قم ترخیص شدند، ادامه داد: هم اکنون ٨٢٣ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند ضمن اینکه از این تعداد ١٧٧ بیمار در وضعیت بدحالی قرار دارند.
قدیر افزود: در شبانه روز گذشته ٢ هزار و ۴٠١ تست در استان انجام شده که از این تعداد جواب ۵۶۴ مورد مثبت بوده‌است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین روند واکسیناسیون کرونا در این استان اظهار داشت: تاکنون ٢٣٢ هزار و ۱۲دوز واکسن به گروه های هدف اعلامی وزارت بهداشت در این استان تزریق شده است.
وضعیت کرونایی استان قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :