19 دی: روزنامه صهیونیستی « هاآرتص » ادعا کرد که چین حملات سایبری بزرگی را علیه شرکت‌های اسرائیلی انجام داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ارم نیوز» امارات، این روزنامه اسرائیلی امروز (سه شنبه) ادعا کرد که ده‌ها وب سایت متعلق به شرکت‌های رژیم اسرائیل و شرکت‌های بخش خصوصی در سرزمین‌های اشغالی در معرض حملات سایبری چین قرار گرفته است. 
این روزنامه با اشاره به اینکه این حملات از سال ۲۰۱۹ به مدت ۲ سال انجام شده است، هدف این حملات سایبری را هک اطلاعات و به دست آوردن اطلاعات از سازمان‌ها و شرکت‌های اسرائیلی بیان کرد. 
هاآرتص ادامه داد که جزئیات حمله سایبری چین از طریق اعلام شرکت بین المللی «FireEye» که یکی از بزرگترین شرکت‌های امنیت سایبری در جهان است، فاش شد زیرا این شرکت به مدت ۲ سال درباره حملات سایبری منتسب به چین تحقیق کرده است. 
این روزنامه در گزارش خود به این نکته اشاره کرد که حملات سایبری چین وسیع‌ترین و بزرگترین حملات سایبری است که علیه سایت‌ها و اهداف رژیم اسرائیل رصد و مستندسازی شده است. 
هاآرتص به نقل از گزارش شرکت یاد شده نوشت که حملات سایبری چینی‌ها شرکت‌های کشتیرانی دریایی، کشتی‌های اسرائیلی، شرکت‌های فناوری پیشرفته، مخابرات، موسسات امنیتی و دانشگاهی،  شرکت‌های فناوری اطلاعات اسرائیلی را هدف قرار دادند که از آن‌ها به عنوان بارزترین اهداف هکرهای سایبری یاد می‌شود زیرا در صورت نفوذ به آن‌ها، می‌توان به شرکت‌های دیگر دست یافت. 
به نوشته روزنامه یاد شده، گزارش شرکت بین المللی «FireEye» نشان می‌دهد که حملات سایبری چین با هدف سرقت اطلاعات و به دست آوردن اسرار تجاری انجام شده و حملات بر هک ایمیل و سرقت اسناد و مستندات محرمانه متمرکز بوده است. همچنین نام کاربری و گذر واژه‌ها نیز به منظور حمله و هدف قرار دادن این موسسات در آینده و یا برای رسیدن به نهادهای دیگر به سرقت رفته است. 
این روزنامه به نقل از «سونز یشار» محقق شرکت «FireEye » که از سوی طرف اسرائیلی بر این تحقیق نظارت داشت، نوشت: چین برنامه‌ای برای ایجاد خط زمینی و دریایی در سراسر جهان دارد. 
وی خاطرنشان کرد: آنچه در این گزارش درباره حملات سایبری چین ذکر شده است مربوط به مناقصه‌های زیرساختی عظیمی در سرزمین‌های اشغالی از جمله بنادر و قطارها است که چینی‌ها در آن‌ها مشارکت دارند.  
همانطور که در برنامه‌های پنج ساله این شرکت‌ها نشان داده شده است بسیاری از شرکت‌های اسرائیلی در زمینه‌هایی فعال و متخصص هستند که با تخصص خود منافع چین را تهدید می‌کنند.   
این محقق یکی دیگر از منابع مورد علاقه چین در اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) را بخش فناوری عنوان کرد و افزود: زیرا آن‌ها (چینی‌ها) همچنین علاقه مند به کسب دانش در زمینه اینترنت، انرژی‌های تجدیدپذیر، فناوری در زمینه کشاورزی، ارتباطات نسل پنجم و موضوعات دیگر هستند. 
یشار»  محقق شرکت «FireEye » اظهار داشت: نه فقط در اسرائیل بلکه در سایر نقاط جهان مشاهده کردیم که گروهی که حملات سایبری را انجام دادند همچنین علاقه مند به کسب اطلاعات واکسن‌های کرونا هستند و ما در اسرائیل شاهد حمله به نهادهای مالی نبودیم.  
این روزنامه با اشاره به اینکه این حملات سایبری، اولین حادثه نیست، نوشت: وب سایت اسرائیلی « واللا» ماه گذشته گزارش داد که حمله سایبری سرورهای پیشرفته سیستم‌های اطلاعاتی Piont را هدف قرار داده است و در بین سایت‌هایی که هک شده‌اند، سایت‌های متعلق به بزرگترین بیمارستان‌های رژیم اسرائیل وجود دارد. 
به گفته این وب سایت، حمله سایبری وب سایت‌های بیمارستان «رامبام» در حیفا، «هداسا» در عین کرم و هداسا در «جبل المشارف در قدس و وب سایت‌های «سونول»، شبکه پمپ بنزین‌ها و «‌ای دیجیتال» را هدف قرار داد. 
این سایت در آن زمان نوشت که منشاء حمله به طور قطعی مشخص نیست، در حالی که شرکت Piont با متخصصان اینترنت در حال بازیابی اطلاعات به منظور بازگرداندن سرورها به کار و تخمین میزان خسارت است. 


  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا