19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون برای جلوگیری از ابتلای شدید به کرونا و همچنین کاهش مرگ و میر خاطر نشان کرد: حدود ۹۰ درصد بیماران بدحال کرونایی در استان از افرادی هستند که هنوز واکسن تزریق نکرده اند.

محمدرضا قدیر که در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا سخن می گفت با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی استان روزانه به حدود یک هزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی خدمات ارائه می کند هشدار داد: ما هنوز به قله موج پنجم کرونا نرسیده ایم و باید اذعان کرد که اگر مداخله جدی برای محدودیت های کرونایی اعمال نشود شاهد تراژدی غمناکی در قم خواهیم بود. 

وی ادامه داد: ظرفیت مراکز درمانی استان در موضوع پذیرش بیماران کرونایی در حال اشباع شدن است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سپس به تسریع در روند واکسیناسیون در قم توجه داد و گفت: هم اکنون و به صورت روزانه تا ۱۵ هزار دُز واکسن کووید۱۹ در استان تزریق می شود. 

وی اضافه کرد: هم استانی های عزیز باید توجه داشته باشند که هرگونه علائمی مانند سرفه، بدن درد، تب، آبریزش بینی، سردرد و مانند آن باید به منزله ابتلا به بیماری کرونا در نظر گرفته شود. 

وی با اشاره به این که ۹۰ درصد بیماران بدحال کرونایی در قم از افرادی هستند که نسبت به واکسینه کردن خود بی توجه بوده اند اذعان کرد: متأسفانه آمار واکسیناسیون در گروه سنی ۶۰  سال و بیشتر در استان مطلوب نیست. 

قدیر با تاکید بر این که حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) باید به عنوان یک الگو در امر برگزاری عزاداری ها شناخته شود اظهار کرد: لازم است تا از راه اندازی دسته های عزاداری با توجه به خطر چرخش ویروس جلوگیری شود. 

وی همچنین خواهان ایفای نقش بیشتر شهرداری در توسعه واکسیناسیون بویژه برای پرسنل شهرداری شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در عین حال به ظرفیت خیرین برای توسعه امر واکسیناسیون و مبارزه با بیماری کرونا توجه داد و خواستار ایفای نقش آنان برای انعقاد قراردادهای لازم برای تأمین نیروهای دست اندرکار امر واکسیناسیون شد.

 

وی در ادامه از صدا و سیمای مرکز استان خواست مراسم های عزاداری را که شیوه نامه های بهداشتی در آن ها رعایت نمی شود، پخش نکند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین از ستاد استانی مبارزه با کرونا خواست تا بر اساس مصوبه ای به دانشگاه علوم پزشکی استان اجازه دهد برای خرید دارو و تجهیز مراکز دانشگاه برای مقابله حداکثری با  بیماری کووید۱۹، امکان استفاده از مانده های اعتباری دانشگاه را داشته باشد.

 

قدیر در پایان سخنان خود از پشتیبانی های سپاه و بسیج جامعه پزشکی در امر مبارزه با کرونا تقدیر کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :