همزمان با نوسانات آمار شیوع کرونا (کووید-۱۹) در انگلیس، وزیر دارایی این کشور برای جبران خسارت‌های مالی برآمده از این بحران، بسته حمایت اقتصادی ویژه دولت را چهار ماه دیگر تمدید کرد.

«ریشی سوناک» روز سه‌شنبه با ایراد سخنانی در مجلس عوام اعلام کرد که دولت تا ماه اکتبر (مهر/آبان) به پرداخت حقوق افراد شاغلی که به دلیل کرونا خانه نشین شده‌اند ادامه می‌دهد.  

وی افزود که دولت از دو ماه دیگر، هزینه اجرای این طرح را با شرکت‌های تجاری تقسیم خواهد کرد تا افراد شاغل بتدریج به محل کار خود بازگردند.   

وزیر دارایی انگلیس همچنین این فرضیه را که تمدید طرح یادشده سنت بدی را در جامعه پایه گذاری می‌کند، رد کرد و افزود که شرایط کشور باعث شده تا کسب وکارها ناگزیر تعطیل شده و افراد در خانه بمانند.  

سوناک ابراز امیدواری کرد که آمار کرونا تا ماه اکتبر آینده کاهش یافته و به این ترتیب بسته اقتصادی ویژه دولت نیز تا آن زمان متوقف خواهد شد.

دولت انگلیس برای جبران زیان‌های مالی ناشی از کرونا ۳۳۰ میلیارد پوند بودجه اختصاص داده که بر اساس آن علاوه بر اعطای وام‌های‌ اضطراری، تا سقف ۸۰ درصد یا حداکثر ۲۵۰۰ پوند از حقوق ماهانه افراد شاغل را پرداخت می‌کند.

با این حال، گزارش‌ها حاکی‌است که دولت برای تأمین اعتبار آن با مشکلات جدی مواجه و به فروش اوراق قرضه متوسل شده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا