19 دی: رییس اتاق اصناف مشهد از الزام به تعطیلی همه مجتمع‌های تجاری و پاساژهای سربسته این کلانشهر به سبب شیوع بیش از حد ویروس کرونا خبر داد.
محمود بنانژاد پنجشنبه‌شب در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: به علت اوضاع وخیم و بسیار نامناسب شهر مشهد و افزایش شمار مبتلایان، بستری‌شدگان و جان‌باختگان بیماری کووید ۱۹ در روزهای اخیر، با وجود همکاری تاثیرگذار صنوف این آمار روند صعودی داشته و شرایط روز به روز نامساعدتر می‌شود.
وی بیان کرد: افزون بر این در بسیاری از مجتمع‌ها و پاساژها نیز متصدیان یا پرسنل واحدهای صنفی مبتلا به ویروس کرونا شده اند که این می تواند تهدیدی جدی برای سلامت دیگر افراد باشد.
وی اظهار داشت: از این رو پیرو مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تاکید ستاد استانی آن بر لزوم اجرای دقیق مصوبات، به‌ منظور حفظ سلامت شهروندان و زائران، مجاورین، صاحبان صنوف و مشاغل و خانواده‌های آنان که بعضاً دچار بیماری کرونا شده اند و بنا بر پایش های صورت گرفته  ضرر و زیان فراوانی را متحمل شده و هزینه‌های مالی بالایی را برای درمان پرداخته‌اند، در شرایط فعلی اقدامات پیشگیرانه بابت کاهش آمار مبتلایان و نیز مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری، ضروری به‌نظر می رسد.
کرونا مجتمع‌های تجاری مشهد را تعطیل کرد
رییس اتاق اصناف مشهد گفت: به همین‌ علت کلیه مجتمع‌های تجاری و پاساژهای سربسته و صنوف مستقر در آن در مشهد از روز جمعه ۲۲ مردادماه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و مجاز به فعالیت نخواهند بود.
۱۰۵ هزار و ۶۰۷ واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در کلانشهر مشهد فعال هستند که از این تعداد ۵۵ هزار و ۴۱۹ واحد توزیعی، ۱۷ هزار و ۱۲۹ واحد تولیدی، ۱۶ هزار و ۹۲۹ واحد خدماتی و ۱۶ هزار و ۱۳۰ واحد فنی است.

  • نویسنده :
  • منبع :