19 دی: رییس اتحادیه بارفروشان تهران از کاهش قیمت هویج در هفته آینده خبر داد همچنین اعلام کرد: دو میلیون تن سیب‌زمینی و پیاز برای ایام محرم ذخیره شده است.
مصطفی دارایی نژاد در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه گفته می شود گرانی سبزی در میدان مرکزی تمایل مغازه‌داران را برای خرید سبزی کم کرده است؟ گفت: سبزی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار فراوان است و کیلویی ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان است.
وی ادامه داد: اینکه گفته می شود سبزی فقط در دسته‌های ۷۰۰ گرمی با قیمت ۱۵ هزار تومان در میدان مرکزی خرید و فروش می‌شود، درست نیست.
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه در همه اقلام صیفی جات و فرنگی جات به جز هویج با افت ۲۰ درصدی قیمت مواجه شدیم، گفت: هویج دزفول به اتمام رسیده و هویج بروجرد و اصفهان تازه بدست آمده و تا هفته آینده قیمت ها کاهش می یابد.
به گفته وی، هویج و سیب به دلیل کرونا مورد استقبال مردم بوده و مصرف آن زیاد شده است. تولید سیب فراوان است، به همین دلیل قیمت آن بالا نرفته است ولی هویج با افزایش قیمت مواجه شده است.
دارایی‌نژاد در پایان گفت: هر سال با آغاز محرم تقاضای پیاز، سیب زمینی و سبزی و لوبیا افزایش می یابد و قیمت آنها نیز بالا می رود. امسال اما با تدابیر اتخاذ شده دو میلیون تن ذخیره سیب زمینی و پیاز داریم و این اقلام فراوان است و قیمت‌ها افزایشی نخواهند داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :