19 دی: در پی انتقاد شهروندان جنوب غرب خوزستان در خصوص کمبود داروهای کرونایی، دانشگاه علوم پزشکی آبادان توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، این دانشگاه در پی انتقاد و گلایه برخی از شهروندان در فضای مجازی مبنی بر کمبود داروی فاوی‌پیراویر اعلام کرد: توزیع داروی فاوی‌پیراویر (داروی تجویز شده توسط برخی از پزشکان برای درمان کرونا) به شکل سهمیه ای است و در تمام کشور مطابق با دستورالعمل ارسالی از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به داروخانه‌های منتخب (بیماران خاص) تحویل داده می‌شود.
در این اطلاعیه آمده است: داروخانه‌های منتخب (بیماران خاص) برای توزیع این دارو در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل داروخانه دکتر خلیلی در آبادان، داروخانه شبانه‌روزی امام رضا(ع) در خرمشهر، داروخانه دکتر گنجی در شادگان و داروخانه بیمارستان آیت الله طالقانی به عنوان بیمارستان مرکزی کرونا هستند.
این اطلاعیه می‌افزاید: خوشبختانه با پیگیری معاونت غذا و داروی این دانشگاه در حال حاضر تمامی داروخانه‌های بیماران خاص در شهرهای یاد شده، داروی فاوی‌پیراویر را دارند و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.
در این اطلاعیه آمده است: درخصوص بسته بودن سایت سازمان تامین اجتماعی یادآور می‌شود براساس اطلاعیه ای که این سازمان در روز گذشته اعلام کرده سامانه نسخه الکترونیک به دلیل جابجایی سرورهای بانک اطلاعاتی از ساعت ۲۱ روز پنجشنبه ۲۱ مرداد تا ساعت ۲۴ امشب قطع است و مشکل پیش آمده ارتباطی به داروخانه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی ندارد.
این اطلاعیه می افزاید: به‌ استناد آخرین نظریه کمیته علمی و مشورتی مدیریت درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ براساس شواهد قطعی، تجویز داروی فاوی پیراویر کاربردی در درمان کرونا ندارد.
شهرستان آبادان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد. 

  • نویسنده :
  • منبع :