رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر مالزی تاکید کردند که آماده اند روابط تهران – کوالالامپور را در همه حوزه ها بویژه در حوزه اقتصادی، بیش از پیش گسترش و توسعه دهند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی و "محیی الدین یاسین" با بیان اهمیت تسریع در اجرای توافقات اجرایی دو کشور در حوزه های تجاری و مالی طی سالهای گذشته بویژه در دوره نخست وزیر سابق، تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای تعمیق این همکاری ها که طی سالهای متمادی تداوم و ارتقاء یافته، دریغ نخواهند کرد.

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر مالزی همچنین با تاکید بر اهمیت برجام و ضرورت حفظ این توافق، تحریمهای غیرقانونی آمریکا علیه ایران بویژه در شرایط حاضر را نقض حقوق بشر خواندند و اظهارداشتند که به حمایت از یکدیگر از مجامع بین المللی و مخالفت با تحریمها ادامه خواهند داد.

دو طرف همچنین شیوع ویروس کرونا را یک چالش جهانی دانستند و اشتراک نظر داشتند که ضروری است کشورهای اسلامی از ظرفیت های مشترک در کمک به یکدیگر درمبارزه با این ویروس بهره بگیرند.

دکتر روحانی و آقای یاسین گفتند که آماده اند از تجربیات ایران و مالزی در مبارزه با این بیماری بهره گرفته و در مسیر تامین اقلام بهداشتی و پزشکی همکاری کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین در این گفت وگو از نخست وزیر مالزی برای سفر به ایران در فرصت مناسب دعوت کرد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا