19 دی: مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از برقراری مجدد خط مسافری دریایی بندر خرمشهر - کویت پس از حدود یک سال توقف خبر داد.
نورالله اسعدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت از سوی کشور کویت، خط رفت و برگشت مسافری دریایی بندر خرمشهر - کویت متوقف شد.
وی با اشاره به پیگیری‌ مستمر برای از سرگیری خط مسافری دریایی بندر خرمشهر - کویت افزود: این خط به صورت منظم و هفتگی با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی پس از حدود یک سال توقف، مجددا برقرار شده و آماده سفر دریایی است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: تمام مسافران با به همراه داشتن تست عدم ابتلا به کرونا ۷۲ ساعت پیش از سفر و دارا بودن ملزوماتی از جمله ماسک و دستکش روی صندلی‌های علامت‌گذاری شده خواهند نشست؛ سفر خود را آغاز و تا پایان سفر با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفر خود را انجام می‌دهند.
اسعدی ادامه داد: پایانه مسافری دریایی خلیج‌ فارس در خرمشهر به عنوان یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین پایانه‌های دریایی کشور و منطقه، نقش عمده‌ای در توسعه تجاری بندر خرمشهر با سایر بنادر منطقه دارد.
وی افزود: این پایانه با مساحت ۶ هزار مترمربع دارای ۲ پست اسکله و ظرفیت جابه‌جایی روزانه یک هزار و ۲۰۰ نفر، از بزرگترین پایانه‌های مسافری دریایی خاورمیانه است.

  • نویسنده :
  • منبع :