19 دی: معاون فرهنگی حرم مطهر فاطمه معصومه (س) اعلام کرد: مراسم عزاداری روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی علیه السلام از ساعت ۹ صبح و بدون حضور دستجات عزاداری در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا دستجات عزاداری در حرم مطهر بانوی کرامت حضور نخواهند یافت، گفت: صحن‌های حرم مطهر مفروش شده و برنامه‌ها از ساعت ۹ صبح عاشورا و تاسوعای حسینی علیه السلام در صحن‌ها و در فضای باز برگزار می‌شود و از همه سوگواران و عزادارن سید الشهدا می‌خواهیم که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراسم‌های حرم بانوی کرامت حضور یابند.
وی از اقامه نماز باشکوه ظهر عاشورا در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) خبر داد و گفت: نماز ظهر عاشورای امسال توسط حجت الاسلام علوی مسعودی در حرم مطهر بانوی کرامت اقامه می‌شود.
معاون فرهنگی حرم مطهر فاطمه معصومه (س) با بیان اینکه هر ساله دسته‌های عزاداری در حرم حضور پیدا می‌کردند، افزود: امسال با توجه به گسترش بیماری کرونا برای سلامت عمومی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دستجات عزاداری در صحن حرم حضور نخواهند داشت. 
ممنوعیت دسته روی خیابانی
رییس شورای هیئت‌های مذهبی استان قم هم نیز با تاکید بر حضور نیافتن دستجات عزاداری در خیابان‌ها و معابر و اماکن مقدسه گفت: امسال هیئت‌ها در جلوی مساجد و تکایا به صورت متمرکز با فاصله اجتماعی مراسم عزای حسینی (ع) را برگزار می‌کنند.
اشعری با اشاره به ضرورت مدیریت و نحوه عزاداری دستجات افزود: از تمام دست اندرکاران هیئت‌های عزاداری می‌خواهیم با توجه به شرایط خاص و دشوار کرونایی دسته‌های عزاداری را در فضای باز و در محلات و خیابان‌ها برگزار کنند.
وی با اشاره به اینکه در استان قم ۲ هزار هیئت مذهبی وجود دارد گفت: ۲۰ گروه بازرسی وظیفه نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را دارند و بر اساس گزارش‌ها مراسم عزای حسینی(ع) با رعایت ۹۰ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع : خبرگزاری صدا و سیما