19 دی: فرماندار قصرشیرین گفت: طبق مصوبه ستاد کرونا که در حکم مصوبه شورای امنیت ملی کشور است تردد مسافر از مرز رسمی پرویزخان در این شهرستان به اقلیم کردستان عراق ممنوع است.
«مرادعلی تاتار» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق این مصوبه هیچ مسافری برای تردد از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق مراجعه نکند.
وی اظهار داشت: تنها افراد ۲ تابعیتی که مدارک دال بر اقامت در عراق دارند آن هم به صورت محدود می توانند از مرز پرویزخان خروج یابند و برای سایرین تردد ممنوع است.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: همچنین در مرز خسروی نیز هیچ گونه ترددی انجام نمی شود و این مرز به روزی تمام مسافران بسته است.
تاتار ادامه داد: از مسافران و زوار می خواهیم با توجه به تعطیلی مرزهای خسروی و پرویزخان برای تردد به عراق به این مرزها مراجعه نکنند چون با سفر آن ها ممانعت می شود.
او اضافه کرد: این ممنوعیت شامل مبادلات تجاری نمی شود و صادرات در مرزهای قصرشیرین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.
فرماندار قصرشیرین یادآور شد: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می شود.
تاتار تاکید کرد: با توجه به افرایش شمار مبتلایان به کرونا از مردم می خواهیم که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و با توجه به تعطیلات پیش رو نیز اعمال محدودیت‌ها نیز در دستور کار است.

  • نویسنده :
  • منبع :