19 دی: فرحناز عاقل، آموزگار کلاس دوم دبستان هاشمی منطقه ۱۴ تهران که در شرایط کرونا برای دانش‌آموز دختر تبعه افغانستان که دسترسی به گوشی هوشمند نداشت، کلاس درس را در پارک برگزار می کرد؛ بر اثر کرونا درگذشت.
محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت این معلم فداکار که به دلیل عدم دسترسی دانش آموز افغان تبارش به وسایل ارتباطی در پارک به وی آموزش می داد پیام تسلیت فرستاد.
وی در این پیام اعلام کرد: خبر درگذشت معلم عشق و ایثار، زنده یاد «سرکارخانم فرحناز عافل» که فراتر از مرزهای کلاس و مدرسه، عمر با برکت خویش را صادقانه و خالصانه به تعلیم جلوه هایی از عشق و ایثار و تربیت کودکانی از مهر و ایمان صرف کرد تا بار دیگر ثابت کند که مکتب معلمی، تبلور واقعی ایثار و فداکاری بدون مرزی است که در آن، کودک ایرانی یا تبعه افغانی به یک میزان بهره می برند. 
وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: یاد این معلم دلسوز و فداکار میهن اسلامی را گرامی می دارم و فقدان اندوهناک وی را به جامعه بزرگ فرهنگیان کشور و خانواده مکرم آن فقید جاوید، بویژه همسر و فرزندان گرانقدر ایشان، تسلیت و تعزیت می گویم و از پیشگاه یگانه خالق هستی، برای روح بلند این معلم پرتلاش و فداکار، رحمت واسعه الهی مسألت می نمایم.

  • نویسنده :
  • منبع :