19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به کمبود تخت بستری و همچنین شدت گرفتن بیماری و نیاز مردم به‌تخت‌های بستری، مرکز بستری بیماران کرونایی در ورزشگاه یکی از مدارس قم دایر خواهدشد.
به گزارش شنبه شب روابط عمومی علوم پزشکی قم، محمد رضا قدیر به‌همراه محمود پرهام معاون درمان این دانشگاه و رئیس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی - امیرالمومنین(ع) قم از این مرکز بازدید و مقرر شد تا هر چه سریعتر در صورت نیاز این مرکز راه اندازی شود.
بر اساس این گزارش جلسه‌ای نیز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم، رئیس مجمع خیرین سلامت و همچنین مدیران هلال احمر استان برگزار و مقرر شد تا موضوع تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی که در منازل بستری هستند، ساماندهی شود.
در این جلسه مقرر شد تا مرکز جامع تامین و توزیع اکسیژن بیماران کرونایی در قم ایجاد و با تولی گری هلال احمر و کمک خیران کپسول‌های اکسیژن و ملزوم‌های آن تامین و در اختیار بیماران کرونایی قرار داده شود.
بنابر این گزارش، رئیس علوم پزشکی قم ضمن بازدید از کارخانه تولید اکسیژن استان، از خدمات ارزشمند کارگران این مجموعه قدردانی و خطاب به‌آنها گفت: کار ارزشمند و جهادگونه بسیار ثمر بخش بوده و در نجات جان انسان ها تاثیر دارد.
وی افزود: بیماران کرونایی به‌اکسیژن نیاز دارند که تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران بخشی از مشکل‌ها و استرس‌های خانواده آنها را برطرف خواهد کرد، و این کارخانه باید با تمام قوا در خدمت مردم و بیماران باشد.
گزارش حاکیست: مرکز فوق در سه شیفت کاری در حال فعالیت بوده و روزانه بیش از ۳۰۰ کپسیول اکسیژن مورد نیاز همشهریان را شارژ می‌کند.
وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :