19 دی: استاندار قم با بیان اینکه از اول شهریورماه ساعت کار ادارات استان به‌روال قبلی باز می‌گردد، گفت: مشاغل پُرخطر اعم از رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، نمایشگاه‌ها، پارک‌ها و استخرهای سرپوشیده همچنان محدودیت دارند.
بهرام سرمست در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از اثر بخشی رعایت پروتکل‌ها در ایام ممنوعیت ترددها بیان شد، که خوشبختانه نشان داد، محدودیت‌ها به‌میزان ۷۰ تا ۸۰ درصد در کاهش سفرها موثر بوده‌است.

وی همچنین با تشکر از نیروی انتظامی و عوامل راهداری در کنترل آمد و شدها، گفت: از هیات‌ها و دسته‌های عزاداری که به‌منظور حفظ جان عزاداران و همچنین شهروندان پروتکل‌ها را رعایت کردند، نیز قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: موج بیماری کرونا درحال افزایش است، و در تعدادی از استان‌ها در هفته‌های آینده امیدواریم وضعیت با ثباتی را پیدا کنیم.

استاندار قم با تاکید بر اینکه محدودیت تردد از مبادی ورودی و خروجی شهرهای قرمز و نارنجی تا پایان روز پنجم شهریورماه ادامه خواهد داشت، یادآور شد: از اول شهریورماه نیز ساعت کار ادارات به‌روال قبلی بر می‌گردد، اما مشاغل پُرخطر اعم از رستوران، تالارهای پذیرایی، نمایشگاه‌ها، باغ وحش‌ها، پارک‌ها و استخرهای سرپوشیده همچنان محدودیت دارند.

وی ادامه داد: در مورد مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید نیز قرار شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، پروتکلی را تهیه کند و نحوه فعالیت‌ها این مراکز مورد بازبینی قرارگیرد.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در خصوص بازگشایی مدارس در سال جدید تحصیلی نیز قرار شد یک کارگروهی متشکل از وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش این موضوع را بررسی کنند و الزام‌ها و زمینه‌های لازم برای بازگشایی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

وی بیان کرد: از جمله شرایط بازگشایی مدارس، انجام واکسیناسیون است و مقرر شد نحوه این موضوع برای جلسه‌های آینده ارائه شود.

  • نویسنده :
  • منبع :