19 دی: استاندار قم گفت: هم‌زمان با هفته دولت ۸۵ پروژه در بخش‌های مختلف با اعتباری بالغ‌بر هشت هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی یک هزار و ۳۲۶ نفر در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش دوشنبه‌شب روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست ضمن تسلیت ایام سوگ و عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامی داشت یاد و خاطره اسوه دولتمردان و خادمان صادق نظام شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف زیربنایی، صنعتی و عمرانی افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به جزییات طرح‌های افتتاحی هفته دولت، اضافه کرد: ۵۷ مورد از مجموع این پروژه‌ها با اعتباری افزون بر چهار هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال مربوط به سه بخش مهم صنعتی، زیربنایی و کشاورزی می باشد.
وی ادامه داد: ۱۱ پروژه عمران شهری با اعتبار ۲ هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال و ۱۰ پروژه آموزشی و آموزش عالی با اعتباری به ارزش بیش از ۵۶۵ میلیارد ریال عناوین دیگر طرح‌های آماده افتتاح استان در هفته دولت امسال را تشکیل می‌دهند.
سرمست با بیان این‌که این پروژه‌ها در شرایط بسیار سخت مالی ناشی از تحریم‌های دشمن و بحران کرونا به مرحله اجرا درآمده‌اند، از زحمات دستگاه‌های مجری این طرح‌ها قدردانی کرد و گفت: خدمت‌رسانی به مردم و فراهم کردن زمینه و بستر لازم برای توسعه و بالندگی نظام جزو اولویت‌های اصلی و راهبردی مسئولان بوده و در هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود.
وی هفته دولت را فرصت مناسبی برای انعکاس خدمات نظام و امیدبخشی در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید با بهره‌مندی از این فرصت، عملکرد خود را به شکل مطلوب و شایسته‌ای اطلاع‌رسانی نمایند.
وی رونق فضای کسب‌وکار و تولید و اشتغال را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری سال‌های اخیر استان برشمرد و گفت: با رصد دقیق و مستمر، اتخاذ تمهیدات راه گشا و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی، شاهد موفقیت‌های نسبی خوبی در زمینه رفع موانع و مشکلات و ایجاد گشایش‌های بیشتر در حوزه تولید و اشتغال خصوصا احیای واحدهای راکد هستیم.
استاندار قم همچنین با اشاره به تدابیر و تلاش‌های استان برای مدیریت موثر بحران کرونا، تصریح کرد: به مدد الهی و در سایه انسجام، همدلی و همکاری جمعی، استان قم یکی از استان‌های موفق کشور در عرصه مقابله با کرونا محسوب می‌شود و امیدوارم با تداوم این همکاری‌ها بتوانیم موج پنجم این بیماری را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم.

  • نویسنده :
  • منبع :