19 دی: رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان قم شانس دو مدال طلا استان قم در پارالمپیک را قطعی دانست وگفت: حضور چهار نماینده در پارالمپیک موفقیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود.
محمد پیروز منش، رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان قم در گفت‌وگو با ایسنا بابیان اینکه چهار ورزشکار استان قم دربازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو حضور دارند، عنوان کرد: حسین گلستانی و سید محمدحسین حسینی‌جدّ در تیم ملی والیبال نشسته مردان و محمد محمد نژاد و رضا عیوضی در تیم ملی بسکتبال با ویلچر نماینده‌های استان قم هستند.
وی با اشاره به اینکه بازی‌ها پارالمپیک از ۳ الی ۱۴ شهریورماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: از والیبال نشسته انتظار مدال طلا وجود دارد و تقریباً مدالشان نیز قطعی است و نماینده‌های استان قم نیز جز بازیکنان کلیدی ومهم تیم محسوب می‌شوند.
وی بابیان اینکه کمیته پارالمپیک امیدوار است که تیم بسکتبال با ویلچر جز ۸ تیم برتر قرار بگیرد، افزود: محمد نژاد نیز جز بازیکن‌های فیکس تیم است؛ اما با توجه به اینکه رضا عیوضی جایگزین بازیکن اراکی که به خاطر کرونا از تیم حذف، قرار گرفته است شد، میزان بازی آن در تیم بستگی به نظر سرمربی دارد.
وی بیان کرد: کاروان ورزشی جانبازان و معلولین ایران متشکل از ۶۲ ورزشکار است و با توجه به تک شهر بودن استان قم و میزان امکاناتی که برای ورزش معلولین وجود دارد حضور چهار نماینده در پارالمپیک موفقیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود و نسبت به بسیاری از استان‌ها که وضعیت مالی بهتری هم دارند جایگاه بهتری داریم.
بیشتر از کاشت درو کردیم
پیروز منش با اشاره به اینکه می‌گویند هر چه بکاری درو می‌کنید اما برداشت ما بیشتر از کاشت‌مان بوده است، اظهار کرد: با توجه به تعداد معلولین استان قم پتانسیل پرورش ورزشکاران وجود دارد؛ اما امکانات لازم مهیا نیست؛ مثلاً سالن اختصاصی تمرین والیبال نشسته در میدان ۷۲ تن و در حاشیه شهر قرار دارد که رفت و آمد به آن برای ورزشکاران معلول مشکل است.
وی با تأکید بر اینکه ایاب و ذهاب ورزشکاران بزرگ‌ترین مشکل است، تصریح کرد: افرادی که در مناطق کم برخوردار هستند توانایی هزینه ایاب و ذهاب را ندارد و هیئت نیز سال‌ها پیگیری کرده است که خودرویی تهیه کند تا ورزشکاران به‌صورت رایگان رفت آمد کنند؛ اما هنوز موفقیتی حاصل نشده است.
وی ادامه داد: سالن مجهزی برای تیراندازی راه اندازی شده است؛ اما فقط دو سلاح دارد درحالی‌که اگر بستر مناسب فراهم شود استان قم می‌تواند در پارالمپیک آینده در رشته تیراندازی نیز نماینده داشته باشد.
وی بابیان اینکه برخی از سالن‌های ورزشی مشغول به فعالیت هستند اما ما چون به دولت تعلق داریم بیش از ۵۰ روز است که تعطیل هستیم، افزود: نگاه قهرمانی وجود ندارد و موفقیت ورزشکاران نیز نتیجه لطف خداوند و همت خودشان است.
رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان قم با اشاره به اینکه ساختار اداری ورزش اشتباه است، بیان کرد: تفاوتی برای هیئت ورزشی که چهار نماینده در مسابقات جهانی دارد با سایر هیئت‌ها قائل نیستند در حالی که اگر تفاوتی قائل شوند سایر هیئت‌ها نیز برای کسب موفقیت تلاش می‌کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :