حکم متهم ردیف اول پرونده سکه ثامن در روزهای آینده صادر می شود و البته برای رسیدگی به اتهامات متهمان ردیف چهارم و پنجم نیز تعیین وقت شده است.

متهم ردیف اول این پرونده، سال گذشته در شعبه 1064 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.
پس از برگزاری دادگاه، در نهایت قاضی علیرضا قاسمی ساغند دی ماه سال گذشته، این متهم را به 15 سال حبس، پرداخت جزای نقدی و رد مال محکوم کرد.
علاوه بر این متهم از اشتغال در هر گونه مشاغل مرتبط با ارز ، سکه ، طلا و هر گونه تجارت و کسب و کار آنلاین چه به عنوان مدیر و چه به عنوان متصدی و کارمند به مدت دو سال منع شده است.
با اعتراض به رای صادره، پرونده به شعبه 68 دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع شد که حکم نهایی در روزهای آینده ازجانب قاضی مسعودی مقام صادر می شود.
در همین زمینه قاضی علیرضا قاسمی ساغند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ درباره وضعیت رسیدگی به پرونده متهمان ردیف دوم و سوم، افزود: در این بخش از پرونده هنوز برای این متهمان که همسر و خواهر متهم ردیف اول هستند، حکمی صادر نشده است.
وی گفت: در این بخش از پرونده منتظر برخی استعلامات هستیم تا جزییات بیشتری از پرونده روشن شود.
قاضی قاسمی ساغند تصریح کرد: پرونده متهمان ردیف چهارم و پنجم که کارمندان مجموعه سکه ثامن در بخش سایت و فنی بوده اند، نیز در مرحله رسیدگی دادگاه قرار گرفته است.
رئیس شعبه 1064 دادگاه کیفری استان تهران افزود: برای رسیدگی به پرونده این دو متهم نیز تعیین وقت شده که به زودی در دادگاه محاکمه خواهند شد.
بر اساس این گزارش؛ شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین به مدیریت فرهاد زاهدی فر با عنوان سکه ثامن که از سال ۹۵ فعالیت خود را در زمینه مرکز معاملات سکه و طلای آب شده، معاملات حواله شنبه ای طلا، معاملات جهانی انس طلا، گشایش اعتبارات و ال سی، واردات و صادرات کالاهای مجاز، دریافت وام و اعتبارات ارزی و ریالی از تمام بانک‌های خارجی و داخلی به صورت مجازی آغاز کرده بود، شهریور ۹۷ با عدم پاسخگویی به کاربران و عدم واریز وجوه آنها، به کلاهبرداری میلیاردی متهم شد.
متهم ردیف اول این پرونده که حدود 4 هزار شاکی دارد، هفتم مهر ماه 97 از کشور متواری شد اما پس از مدتی با اقدامات فنی، عملیاتی و اطلاعاتی پلیس فتا در یکی از کشورها شناسایی و با همکاری پلیس بین‌الملل ناجا و قوه قضائیه بازداشت و به کشور بازگردانده شد.
پس از تحقیقات مقدماتی و صدور کیفرخواست، در نهایت این متهم 18 دی ماه 98 در شعبه 1064 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به حبس، رد مال، پرداخت جزای نقدی و مجازات های تکمیلی محکوم شد که البته پرونده در مرحله تجدیدنظر خواهی قرار دارد.

  • نویسنده :
  • منبع : خبرگزاری صدا و سیما