19 دی: آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: گرانی مساله‌ای است که مردم از آن رنج می‌برند و باید فکر اساسی برای آن شود، پایین آمدن ارزش پول ملی کشور واقعا تاسف‌بار است که نیاز است برطرف شود.
این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با انتقاد از وضعیت اشتغال و بیکاری بخشی از جوانان جویای کار، افزود: خیلی از افراد جامعه از بیکاری به ستوه آمده‌اند که باید با برنامه‌ریزی برطرف شود.
آیت الله نوری همدانی با بیان این که کار برای مردم و قدم برداشتن برای حل مشکلات ایشان پاداش فراوانی دارد، اضافه کرد: توجه همه مسئولان باید به مردم باشد و مردمی بودن و درک مشکلات آن ها باید یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مدیران باشد.
وی ادامه داد: توجه به بیت‌المال یکی از موضوعات مهم دیگری است که باید در نظر داشته باشید و درعین‌حال صرفه‌جویی در بیت‌المال نیز مورد توجه قرار گیرد.
به گفته این مرجع تقلید، مسئولان در نظام اسلامی راهنما و الگوی مردم هستند و باید در رفتار و کارهای خود به این مهم توجه داشته باشند.
آیت الله نوری همدانی ابراز کرد: چنانچه عدالت را محور قرار دهید در کارتان موفق خواهید شد چراکه این توصیه مولا و پیشوایمان حضرت امیرالمومنین (ع) است.
این مرجع تقلید گفت: ایجاد شغل یکی از اقدامات مثبت دیگری است و باید سعی کنید برای مردم شغل ایجاد کنید چراکه یکی از آفت‌ها بیکاری است.
وی افزود: باید به دنیا نشان دهیم که حکومت اسلامی در همه زمینه‌ها موفق است و برای همه مشکلات راه‌حل دارد.
وی ابراز داشت: نباید این مهم را هم فراموش کنیم که دشمنان نظام در کمین هستند که از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به کشور بهره بگیرند و نباید زمینه را برای توطئه‌های آن ها فراهم کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی حافظ قرآن است که مایه مباهات است و مزیت بسیار گهرباری است.
آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: علاوه بر این شما جوان‌ترین مجموعه دولت هستید که به طور حتم می‌تواند در ادامه راه، این جوانی کمک حالتان باشد، چراکه پیامبر اسلام (ص) نیز توصیه به جوان‌گرایی داشته‌اند و تاکید داشته‌اند که به جوان‌ها نظر مثبت داشته باشید.
وی افزود:جوان باتقوا از ذخیره‌های اسلام و نظام اسلامی است که در ادامه مسیر این جوانی می‌تواند کمک‌حالش باشد.
وی خاطرنشان کرد: جدیت در کار مزیت دیگری است که شما دارید و این مهم در همان شب رأی اعتماد برای ملت ثابت شد و شما در همان شب در وزارتخانه حاضر شدید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین سفر استانی خود صبح پنجشنبه وارد شهر مقدس قم شد. عبدالملکی در ادامه برنامه‌های خود در سفر به قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار خواهد کرد. 

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا