19 دی: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت‌های اشتغال گفت: در کشور پنج میلیون و ۵۰۰ هزار بیکار وجود دارد که ایجاد کار برای این افراد از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه است.
حجت الله عبدالملکی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در قم، حل مشکلات مردم را یکی از اصلی ترین برنامه‌های خود برشمرد و افزود: معیشت ۶۰ میلیون نفر به نوعی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی ادامه داد: ۲۲۰ هزار تعاونی در کشور ثبت شده است که بیش از ۹۰ هزار تعاونی هم اکنون فعال هستند که برنامه‌های مفصلی نیز برای این تعاونی‌ها پیش بینی شده است.
عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان این که ما به‌شدت نگران معیشت مردم هستیم، تاکید کرد: برای افرادی که در شرایط کرونایی بیکار شده‌اند برنامه داریم تا خسارت‌های آن ها را جبران شود.
وی افزود: در حوزه درمان، بازنشستگی، اشتغال و افراد آسیب‌دیده در کشور که زیر نظر مجموعه‌های این وزارت‌خانه هستند گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.
وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی باید به حداقل برسد، گفت: ۴ صندوق و شرکت بیمه‌ای زیرمجموعه وزارت‌خانه هستند که ناکارآمدی در این مجموعه‌ها زیاد است و انتصابات رابطه‌ای در این مراکز آزار دهنده بوده و دستور اکید رئیس‌جمهوری بر سالم‌سازی در بین مدیران و مسئولان است.
عبدالملکی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این سامانه جامع رفاه ایرانیان راه‌اندازی شده‌ که البته ناقص است که در صورت تکمیل نهایی می‌تواند اطلاعات خوبی به مدیران بدهد و کمک‌ها و خدمت‌رسانی را هدفمند کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین سفر استانی خود برای دیدار با مراجع عظام و علما و بازدید از ظرفیت های تولیدی قم صبح پنجشنبه وارد این استان شد.

  • نویسنده :
  • منبع :