19 دی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: شمار زیادی واکسن آسترازنکا و برکت به استان قم اختصاص یافته است و تا پایان امروز نیز واکسن سینوفارم به استان وارد می شود.
به گزارش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سیامک محبی در گفت وگویی افزود: 455 هزار و 881 دوز واکسن در استان قم تزریق شده است که از این تعداد، 342 هزار و 730 نفر دوز اول و 113 هزار و 151 نفر نیز دو دوز را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در تأمین واکسن کرونا برای جامعه هدف در استان قم مشکلی وجود ندارد تصریح کرد: در روز گذشته 25 هزار واکسن از نوع آسترازنکا و کووایران برکت به استان قم اختصاص داده شده است که تا پایان امروز نیز 27 هزار دوز واکسن از نوع سینوفارم به این تعداد افزوده خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ایمنی زایی قابل قبول همه واکسن های موجود علی رغم تنوع بالا، تاکید کرد: اولویت بندی ویژه‌ای از سوی سازمان بهداشت جهانی تعیین نشده است و تمام واکسن هایی که در دسترس هستند بهترین واکسن‌ها هستند.

محبی در پایان با تاکید بر لزوم اعتماد مردم به روند واکسیناسیون گفت: از تمامی واجدین شرایط تزریق واکسن درخواست می کنیم در اسرع وقت با مراجعه به یکی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند. در نهایت توجه به پروتکل ها برای گذر ایمن از این پاندمی برای همه مردم الزامی است و امیدواریم با انجام واکسیناسیون با سرعت حداکثری بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.
  • نویسنده :
  • منبع :