19 دی: نماینده مردم شهرستان اقلید فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: از اتفاقات ناگواری که اخیرا شاهد آن بودیم، انتشار تصاویری از دوربین‌های زندان اوین بود که این موارد نباید به حساب کارکنان و مجموعه زندان اوین و سایر زندان‌های کشور گذاشته شود.
مسلم صالحی در حاشیه بازدید از زندان اقلید افزود: به هر حال ممکن است عده ای به صورت سهوی اشتباهاتی انجام دهند که این اشتباهات نباید زحمات کارکنان خدوم و زحمتکش زندان ها را تحت شعاع قرار دهد و به سایر کارکنان تعمیم داده شود.
وی ادامه داد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که وضعیت کادر اداری زندان تخصص های مختلف داشته باشند تا از فرسودگی و عدم رضایت شغلی کارکنان جلوگیری شود.  
صالحی بیان کرد: از نظر محیطی و سطح درآمد، لازم است هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه دست به دست هم دهند تا میزان رضایت مندی شغلی کارکنان ایجاد شود و ارتقا یابد و به معیشت کارمندان اهمیت داده تا انگیزه بیشتری در بین آنان ایجاد شود چرا که یکی از سخت ترین مشاغل را دارند.
نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اینکه چندین سال از زمان ساخت زندان می گذرد، فضای فیزیکی زندان در زمینه محوطه سازی، فضاهای آسایشگاهی، ورزشی و اوقات فراغت، لازم است توسعه یابد و در زمینه اصلاح و تربیت نادمین مورد توجه قرار گیرد.  
صالحی گفت: یکی از موضوعات مهم را که در زندان ها باید مورد توجه قرار داد، موضوع حمایت از حق و حقوق کارکنان زندان هاست؛ علی رغم اینکه کار سختی در خصوص نگهداری و تامین امنیت زندانیان دارند ولی آنگونه که باید نسبت به بعضی از گروههای شغلی، حقوق و مزایای کمتری دریافت می کنند.
صالحی ابراز امیدواری کرد با همکاری و کمک مجلس شورای اسلامی، نسبت به حق یک عده از کارکنان مانند کارکنان زندان، دادگستری وسایر ادارات دیگر اقدام شود تا با انگیزه بیشتری به فعالیت خودشان ادامه دهند.
صالحی درباره زندان اقلید گفت: یکی از مواردی که باعث خوشحالی ما در این بازدید شد، موضوع کاهش زندانیان و افزایش آمار اشتغال و بکارگیری آنان است.
وی افزود: در جریان تعامل و رایزنی هایی که رییس زندان شهرستان اقلید با ادارات دیگر داشته اقدامات خوبی انجام شده و جای امیدواری است که در آینده هم سطح اشتغال زندانیان بیشتر مدنظر قرارگیرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: زندان فقط جایی برای نگهداری زندانیان نیست و یکی از رسالت هایی که لازم است اداره زندانها انجام دهد، موضوع بالا بردن سطح مهارت های زندانیان و ارتقای مهارت های حقوق شهروندی آنان است.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی زندانیان به دلیل نداشتن مهارت و عدم اطلاع از حقوق شهروندی، امروز در زندان به سر می برند که همین امر باعث شده است نتوانند در جامعه زندگی کنند و لازم است در سطح کلان نیز به این موضوع پرداخته شود که وقتی از زندان خارج می شوند بتوانند به عنوان یک فرد اصلاح شده و یک شهروند عادی به زندگی خود در جامعه ادامه دهند و اینگونه نباشد که پس از مدتی مجددا همین افراد به زندان بازگشت داشته باشند.
صالحی افزود: لازمه این امر این است که با انجام یک برنامه ریزی خوب و منسجم در سطح ملی و قوای قضائیه، مقننه و مجریه زندانها بتوانند رسالت اصلی خودشان را ادامه بدهند.  

  • نویسنده :
  • منبع :