19 دی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متولدین 1363 و قبل از آن و دانشجویان مراکز آموزش عالی و طلاب در استان قم می‌توانند برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با اعلام وزارت بهداشت از امروز در استان قم متولدین سال 1363 و قبل از آن و همچنین دانشجویان مراکز آموزش عالی و طلاب می توانند با مراجعه به یکی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان قم واکسن کرونا تزریق نمایند.

وی با اشاره به الزامی بودن داشتن پرونده الکترونیک سلامت جهت تزریق واکسن کرونا افزود: کسانی که فاقد پرونده الکترونیک سلامت هستند، هر چه زودتر برای برخورداری از واکسیناسیون عمومی به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کرده و نسبت به تشکیل پرونده الکترونیک اقدام نمایند.

محبی با بیان اینکه نیاز است خود مراقبتی و دیگر مراقبتی به عنوان یک مسوولیت فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد تا بتوان با موفقیت از بحران کنونی عبور کنیم، تصریح کرد: در شرایط فعلی نباید تنها به خود فکر کرد بلکه باید در قبال سلامت جامعه نیز احساس مسوولیت کرد و اصول بهداشتی (استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی) را سرلوحه زندگی قرارداد.
  • نویسنده :
  • منبع :