19 دی: شهردار قم با اشاره به وضعیت رضایت‌بخش پروژه‌های عمرانی قم در شرایط ارزی حاکم بر کشور، گفت: پیشرفت فیزیکی و اجرای عملیات عمرانی این پروژه‌ها مطلوب ارزیابی می‌شود.
سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز در هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا اظهار داشت: هفته گذشته روند اجرای پروژه‌های عمرانی شهر قم در سال ۱۴۰۰ به‌صورت دقیق بررسی شد.

شهردار قم با اشاره به وضعیت رضایت‌بخش پروژه‌های عمرانی قم در شرایط ارزی حاکم بر کشور، گفت: پیشرفت فیزیکی و اجرای عملیات عمرانی این پروژه‌ها مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم در تملکات شهری جهت اجرای طرح‌های عمرانی، ابراز کرد: طبق لایحه بودجه سال جاری در مباحث مربوط به تملکات ۸۰ درصد امور باید از طریق معوض و تهاتر انجام بگیرد و پرداخت نقدی تملکات ۲۰ درصد پیش‌بینی‌شده است.

سقائیان‌نژاد تأکید کرد: تملکات شهری باید طبق دستورالعمل‌ها و قوانین برگزار شود و از ظرفیت تهاتر جهت آزادسازی پلاک‌ها استفاده شود و در شرایط کنونی و بر مبنای لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم چاره‌ای جز تملک به‌صورت مزایده و معوض وجود ندارد.

وی با اشاره به روند تملکات شهری برای اجرای طرح‌های عمرانی، تصریح کرد: روز گذشته اولین مزایده جهت تملک بخشی از پروژه‌های عمران شهری قم برگزار شد و این روند استمرار دارد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: در رابطه با وضعیت پروژه‌های عمرانی جای نگرانی نیست و ترک تشریفات مناقصه برای پیشبرد پروژه‌ها و تسویه بدهی پیمانکاران کلید خورده است.

شهردار قم با تأکید دوباره بر برگزاری دقیق مزایده برای تملک پلاک‌های شهری در اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: برگزاری مزایده به‌صورت دقیق ادامه و استمرار خواهد یافت و به نظر نمی‌رسد امسال در اجرای پروژه‌های عمرانی مشکلی در شهر مقدس قم وجود داشته باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :