19 دی: دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روسیه در گزارشی از گفت وگوی تلفنی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ایران و روسیه اعلام کرد که دراین تماس تلفنی در باره موضوعات مقابله با کرونا و برجام گفت وگو شد.
به گزارش روزسه شنبه از مسکو، در این گزارش سخنگوی کاخ کرملین آمده است: با توجه به شرکت رئیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناظر در اجلاس سازمان همکاری شانگهای که در ۱۷ سپتامبر (جمعه ۲۶شهریور)در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار می شود، موضوعاتی در چارچوب این سازمان نیز مورد بحث قرار گرفت.
بنابر این گزارش، در این گفت و گوی تلفنی، دو طرف تمایل خود را برای تقویت روابط در زمینه های مختلف مورد تأکید قرار دادند و به طور خاص، توسعه  روابط تجاری و اقتصادی و همکاری مستحکم در مبارزه با کرونا مورد توجه قرار گرفت.
به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس جمهوری اسلامی ایران در این تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین»، گفت: توسعه و تعمیق همکاری‌های دو کشور را در همه ابعاد دنبال می‌کنیم.
آیت الله رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت تداوم همکاری‌های دو کشور در زمینه مقابله با کرونا از جمله در زمینه تولید واکسن مشترک، اظهار کرد: این همکاری‌ها باید تا ریشه کن شدن کامل این بیماری عالمگیر با قوت ادامه یابد.
سخنگوی کرملین پیشتر گفته بود دیدارهای دو جانبه ای که پوتین از جمله با رئیس جمهوری ایران قرار بود در تاجیکستان انجام دهد، به فرصت های بعدی موکول شد.
دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد: ولادیمیر پوتین بخاطر شناسایی موارد بیماری کووید-۱۹ در بین اطرافیانش باید اصول قرنطینه کرونایی را رعایت کند.
در گزارش کرملین آمده بود: پوتین امروز در جریان گفت و گوی تلفنی با امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان، این موضوع را به وی اعلام کرد.  
با توجه به این مساله، پوتین در نشست شورای سران پیمان امنیت دسته جمعی که این هفته در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار می شود و نشست شورای سران سازمان همکاری شانگهای و نشست مشترک سران کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای بطور مجازی شرکت می کند.

  • نویسنده :
  • منبع :