19 دی: نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در صفحه توییترش لغو تحریم‌های ایران را لازمه احیای توافق هسته‌ای تلقی کرد.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش درباره لغو تحریم های ایران نوشت: احیای توافق هسته ای به طور جدایی ناپدیری با لغو تمامی تحریم های مرتبط با برجام پیوند دارد. هیچ بحثی در این زمینه وجود ندارد. برای این که این اتفاق بیفتد،  ما باید بدون تاخیر و به طور موفقیت آمیزی مذاکرات وین را به سرانجام برسانیم. موضوع آخر کار آسانی نیست اما انجام پذیر است. 
اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ با خروج از توافق هسته ای(برجام)، علاوه بر بازگرداندن آن دسته از تحریم های ایران که پس از توافق لغو شده بودند، تحریم های جدیدی را نیز بر ایران اعمال کرد. 
دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از ابتدای روی کار آمدن بازگشت به توافق هسته ای را در دستور کار سیاست خارجی اش قرار داده است. 
مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در چند ماه گذشته در وین میان اعضای کمیسیون مشترک برجام و با حضور هیئت مذاکره کننده آمریکایی در محل مذاکرات در جریان بوده است. طرف ایرانی و آمریکایی تا کنون مذاکرات مستقیمی نداشته اند و از طریق نمایندگان دیگر کشورهای عضو کمیسیون در جریان مواضع یکدیگر قرار گرفته اند. 
آغاز دور هفتم این مذاکرات تا کنون به تعویق افتاده است. 
  • نویسنده :
  • منبع :