19 دی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با رد شایعات در مورد دریافت کارت واکسن توسط افرادی که واکسن نزده اند گفت: صدور کارت واکسن برای افرادی که واکسن تزریق نکرده اند صحت ندارد.
دکتر سیامک محبی صبح امروز در گفت و گویی اظهار کرد: اطلاعات درج شده در کارت‌های واکسن از سامانه کشوری برداشت می شود و هر تغییر عمدی یا سهوی در نوع واکسن تزریق شده باعث توقف کلی روند می شود.
وی ادامه داد: آن دسته از افرادی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، می‌توانند پس از مراجعه به سایت vcr.salamat.gov.ir و ثبت اطلاعات شخصی خود یعنی نام و نام خانوادگی، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره موبایلی را که به نام متقاضی است، کارت واکسن خود را دریافت نمایند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم واکسیناسیون را امری الزامی دانست و ادامه داد: در آینده نزدیک ارائه خدمات عمومی از جمله خدمات بانکی، تهیه بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس و همچنین اقامت در هتل منوط به داشتن کارت واکسیناسیون خواهد بود.
محبی خاطرنشان کرد: استعلام تمامی کارت های واکسن از طریق سامانه وزارت بهداشت بصورت آنلاین انجام می شود و با هرگونه تخلفی در این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :