19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تمامی تمهیدات لازم باید برای بازگشت زائران و ورود آنها به استان با انجام کرونا تست صورت گرفته و در عین حال کرامت آنها نیز حفظ شود.
به گزارش روز یکشنبه مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در جلسه کمیته بهداشت ستاد اربعین، استان افزود: تمام تلاش ما بر این خواهد بود که بتوانیم بیماریابی کرده و اجازه ندهیم که ویروس به استان وارد شود.
در ادامه این جلسه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به برگزاری مراسم های روز اربعین در قم، گفت: به هیچ عنوان دسته‌روی در این روز را نخواهیم داشت و برپایی موکب ها نیز فقط به صورت فرهنگی و پخش صدای مراسم عزاداری و یا آب به صورت بسته بندی خواهد بود.
سیامک محبی بیان داشت: از موکب داران تقاضا می شود که با دایر کردن موکب های سلامت در راستای توسعه سلامت همشهریان نیز بکوشند.
جلسه کمیته بهداشت ستاد اربعین استان به ریاست رییس دانشگاه علوم پزشکی قم و با حضور فرماندار قم، مدیرکل بحران استان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و نمایندگان ادارات استان برگزار شد.
وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، براساس رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک، از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطر و نارنجی کرونایی شده ‌است.

  • نویسنده :
  • منبع :