19 دی: مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا از بازگردانده شدن ۲۰ تور گردشگری از مبادی ورودی، به علت استمرار شرایط نارنجی کرونا در این شهرستان خبر داد.
مجتبی آب روشن روز چهارشنبه به ایرنا گفت: در۱۰ روز گذشته با هماهنگی دادسرای عمومی و انقلاب و نیروهای انتظامی و هنگ مرزی آستارا از ورود یا حرکت ۲۰ تور گردشگری غیرمجاز شامل۱۷ دستگاه اتوبوس و سه دستگاه مینی بوس در این شهرستان ممانعت به عمل آمده است.
وی با اشاره به قرار داشتن شهرستان آستارا در رنگ بندی نارنجی کرونا، از اجرا کنندگان تورهای گردشگری خواست، برنامه های خود را به زمان عادی شدن شرایط، موکول و برای برگزاری تور، مجوز اخذ کنند.
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا افزود: اجرای تور ضابطه مند و مسئولانه در شرایط پساکرونا مورد تایید و حمایت خواهد بود و امیدواریم با لحاظ طرح هوشمندسازی محدودیت های کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در آینده شاهد رشد و شکوفایی صنعت توریسم باشیم.
اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا در ماه های مرداد و شهریور امسال نیز از ورود چندین تور گردشگری به این شهرستان در شرایط قرمز کرونا، ممانعت به عمل آورده و عوامل یکی از تورها را به مرجع قضایی معرفی کرده بود.
شیوع ویروس کرونا که جهان را به مخاطره انداخته است، در اجتماعات مردمی تشدید و موجب افزایش شمار مبتلایان می شود و تعطیلی ها و محدودیت های ناشی از آن، به صنعت گردشگری خسارات زیادی وارد کرده است.
شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و مکان های گردشگری طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر، مرز جمهوری آذربایجان و در همسایگی استان اردبیل قرار دارد.


  • نویسنده :
  • منبع :