19 دی: امام جمعه قم گفت: قم حرم اهل بیت(ع) است و مسئولان امر باید با متجاهران فساد و افرادی که با علم و عمد ناهنجاری می‌کنند، برخورد قانونی، قاطع و عبرت آموز داشته باشند.
آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم، افزود: شهر قم بر اساس روایات معصومین(ع)، دارای تقدس و جایگاه با ارزشی بوده و مانند ستاره تابان در جهان اسلام فروزنده است و مردم این شهر نسبت به برخی ناهنجاری های ساختارشکنانه و منافی با حرم اهل بیت گله مند هستند.

وی با بیان اینکه مردم قم خواستار یک محیط عفیفانه و ساماندهی وضعیت فرهنگی این شهر مقدس هستند، خاطرنشان کرد: پوشش و حجاب برخی مردم در شهر قم متناسب با جایگاه فرهنگی و مذهبی این شهر نیست، البته عده‌ای نسبت به این جایگاه بی اطلاع بوده و برخی نیز حدود شرعی حجاب و عفاف را نمی‌شناسند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بر ضرورت تذکر لسانی و برخورد نرم با کسانی که نسبت به رعایت احکام الهی بی مبالات بوده و عناد و دشمنی ندارند، تأکید کرد و گفت: متأسفانه عده‌ای هم در کمین آمران به معروف و ناهیان از منکر نشسته اند و با تذکر لسانی آنها آشوب خیابانی و درگیری به راه می‌اندازند.

وی با اشاره به وقاحت برخی افراد که با بی‌حیایی در شهر مقدس قم سگ گردانی می‌کنند، اظهار داشت: مردم قم این ناهنجاری‌ها را تحمل نمی‌کنند و بدون تردید باید با این افراد که بعضاً سازماندهی هم شده اند، برخورد قاطع و قانونی شود.

آیت الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی، این اقدام را نشانه راهبردی مهم برای عینیت بخشیدن به حمایت از تولید و توانمندسازی داخلی دانست و گفت: تولیدکنندگان ایرانی نیز باید همه تلاش خود را برای بهبود و ارتقاء کمی و کیفی تولیدات خود داشتند باشند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها و مسؤولان امر باید تمامی موانع تولید و پیشرفت را در جامعه برطرف کنند، گفت: کارخانه ها و تولیدکنندگان باید از راهکارهای ارائه شده استفاده کرده و مردم نیز از تولیدات ایرانی به خوبی حمایت و استقبال کنند.

امام جمعه قم در پایان با اشاره به حلول ماه ربیع الاول، واقعه مهم «لیله المبیت» را مورد توجه قرار داد و گفت: لیله المبیت شبی است که امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) برای حفظ جان پیامبر اکرم(ص) در بستر ایشان خوابیدند، در حالی که مشرکان قصد حمله دسته جمعی به خانه پیامبر و قتل ایشان را داشتند.
  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا