رئیس شورای مفتیان روسیه (عالی ترین نهاد اسلامی این کشور) از مسلمانان خواست عید فطر را در خانه بمانند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شورای مفتیان روسیه، راویل عین‌الدین روز سه‌شنبه در پیامی خطاب به مسلمانان روسیه گفت: مساجد اداره مسلمانان روسیه در مسکو و سایر مناطق روسیه در روز عید فطر بسته خواهد بود.

عید فطر در روسیه روز ۲۴ ماه می (روز یکشنبه هفته آینده) است.

رئیس شورای مفتیان روسیه در ادامه پیام خود گفت: همه مساجد ما در مسکو، استان مسکو و مناطق دیگر روسیه در روز عید سعید فطر بسته خواهد بود تا شرایط برای سرایت کرونا به افراد بیشتر بوجود نیاید.

وی افزود: در مسجد جامع مسکو چند روحانی با رعایت فاصله اجتماعی نماز عید را اقامه خواهند کرد و شبکه تلویزیونی روسیه۱ بطور مستقیم آن را پخش می‌کند.

عین الدین گفت: من امیدوارم که با پخش مستقیم نماز مسجد جامع مسکو از تلویزیون، فضای عید به خانه مسلمانان وارد شود.

وی با اشاره به تداوم مبارزه با ویروس کرونا، از مسلمانان خواست تا صبر پیشه کرده و تمام تدابیر احتیاطی اعلام شده را برای پیشگیری از انتشار کرونا رعایت کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز روز گذشته از مسلمانان روسیه خواست تا به دعوت مفتیان این کشور گوش داده و عید فطر را در خانه بمانند.

وی همچنین از مسلمانان خواست تا از اقامه نماز عید فطر و رفتن به مهمانی در این روز خودداری کرده و در اجتماعات بزرگ شرکت نکنند.

شمار افراد مبتلا به کرونا در روسیه در زمان حاضر به حدود ۳۰۰ هزار نفر رسیده است و حدود ۸۰ هزار نفر نیز بهبود یافته اند با این وجود دو هزار و ۸۳۷ نفر تاکنون در روسیه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع : عصر ایران