19 دی: نماینده مردم تفت و میبد در مجلس از نمایندگان خواست شأن جایگاه ریاست مجلس را حفظ کنند. چرا که برخوردهای نامناسب با رییس قوه مقننه در شان مجلس نیست.
«سیدجلیل میرمحمدی میبدی» در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری و  پاسخ به انتقاد و تذکر «محمدرضا صباغیان بافقی» نماینده مردم بافق و مهریز، گفت: روز گذشته در نشست علنی مجلس برخورد نامناسبی با رییس مجلس انجام شد که در شان مجلس نیست.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه ما بدون اطلاع از آئین نامه داخلی مجلس درخواست صحبت داشته باشیم ولی اجازه صحبت داده نشود و در ادامه به رییس مجلس اعتراض کرده و با ادبیات نامناسب صحبت کنیم در شأن مجلس نیست.
وی تاکید کرد: امروز هم در صحن علنی مجلس این همکار به همین شکل رفتار کرد که در شأن مجلس و نمایندگان نیست و اگر تکرار هم شود به صلاح نیست. بنابراین از همکار خود خواهش می‌کنم این موضوع را رعایت کند و اجازه داده نشود فردی با نیات شخصی برخی برخوردها را داشته باشد.
«محمدباقر قالیباف» که ریاست جلسه رابر عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: برای تذکر آقای صباغیان که براساس ماده ۷۵ بود این توضیح لازم به ذکر است که در زمان ارائه تذکر نماینده مردم بافق و مهریز، تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس در جایگاه هیات رئیسه در حال صحبت با رییس مجلس بودند تا سبب شود متوجه صحبت‌های ایشان نشوم.
وی خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز برخی نمایندگان از جمله ایشان می‌خواستند به عنوان موافق و مخالف درباره گزارش دیوان محاسبات کل کشور صحبت کنند که در این باره توضیح داده شد و طبق آیین نامه در زمان قرائت گزارش تفریغ بودجه هیچگونه مخالف و موافقی صحبت نمی‌کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :