19 دی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دومین مرکز شبانه‌روزی تزریق واکسن در این استان فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی علوم پزشکی قم، سیامک محبی در گفت‌وگویی اظهار داشت: حدود یک هفته از افتتاح مرکز شبانه روزی واکسیناسیون واقع در میدان روح الله استان قم می‌گذرد، این در حالی است که گزارش‌های میدانی از این مرکز در شیفت شب از شلوغی و مراجعه چشمگیر همشهریان جهت تزریق واکسن کرونا می‌دهد.
وی  همچنین با اشاره به سفر وزیر بهداشت به استان تصریح کرد: یکی از تصمیم‌های وزیر بهداشت در سفر به قم، راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون شبانه روزی در استان بود که در سریعترین زمان ممکن این تصمیم اجرایی شد.
وی افزود: به عقیده وزیر بهداشت، واکسیناسیون در استان باید سرعت بیشتری بگیرد چون قم، اهمیت ویژه‌ای دارد و رفت و آمد اتباع خارجی در این شهر، زیاد است.
محبی با بیان اینکه از اول آبان ماه مرکز موسی بن جعفر واقع در خیابان کارگر قم به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت عموم همشهریان قرار دارد، افزود: از تمام کسانی که تا این لحظه بنا به هر دلیلی موفق به تزریق واکسن نشده اند درخواست داریم در اولین فرصت با مراجعه به یکی از مراکز تجمیعی نسبت به واکسینه شدن خود اقدام نمایند.
وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها، مطبوعات و به‌ویژه صداوسیما در اقناع افکار عمومی ادامه داد: در کنار تمامی اقدام‌های انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا، رسانه‌ها می توانند در اقناع‌سازی مردم و افکار عمومی برای تزریق واکسن، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این شرایط ویژه نقش موثری داشته باشند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی قم از ورود استان به وضعیت زرد کرونایی خبر داد و بیان کرد: امیدوارم در کنار واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم این بیماری را مهار نماییم.

  • نویسنده :
  • منبع :